شناسهٔ خبر: 174129 - سرویس استان‌ها

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل اعلام کرد:

اعزام کاروان راهداری استان اردبیل به مرز مهران

پیش‌فروش بلیت های اتوبوس برای زيارت اربعین از ۶ مرداد آغاز می شود معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: کاروان راهداری استان اردبیل امروز در قالب ۲۰ نفر نیروی انسانی  جهت خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی عازم پایانه شهید حاج قاسم سلیمانی مهران شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ادبیل،رضا شیرین زاده معاون حمل ونقل راهداری استان اردبیل در مراسم اعزام راهداران  استان به مرز مهران با بیان اینکه طرح جابه‌جایی زائران اربعین حسینی از ۱۶مرداد ماه آغاز می‌شود و تا ۱۶ شهریور ماه ادامه خواهد داشت گفت: ۱۲ دستگاه ماشین آلات در قالب ۲۰ نفر نیروی انسانی برای استقرار در پارکینگ برکت پایانه شهید حاج قاسم سلیمانی عازم مرز مهران هستند.

وی با اشاره به اینکه همکاران راهداری و حمل ونقل برای نظم دهی و هماهنگی بازگشت زائران به استان اردبیل از در مرز مهران مستقر هستند تا زوار حسینی در بازگشت به استان هیچ مشکلی نداشته باشند، تصریح کرد: هدف از ایجاد نمایندگی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در پایانه شهید حاج قاسم سلیمانی مرز مهران ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین حسینی استان اردبیل موقع برگشت از کربلای معلی است.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل به‌کارگیری تمام امکانات و تجهیزات از نیروی انسانی تا ناوگان های مسافری را  برای خدمات رسانی هرچه بهتر به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) را یادآور شد و اظهار کرد: ۲ هزار و ۲۲۰ راننده حرفه ای با ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در خدمت زوار امام حسین (ع ) هستند و جابه‌جایی زائران را انجام خواهند داد.

شیرین زاده از فعالیت ۶۰ شرکت مسافربری در این طرح خبرداد و خاطرنشان شد: مرزهای غربی استان از جمله مرز تمرچین، باشماق، خسروی و مرز مهران برای عبور زائران در نظر گرفته شده که از مردم درخواست داریم از مرزهای خلوت از جمله تمرچین و خسروی که نسبت به سایر مسیرها مناسب هستند استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تمامی امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی در مرزها بسیج شده اند تا زوار امام حسین (ع) در امنیت و آرامش کامل سفر خود را انجام دهند خاطرنشان شد:مسافران قبل از سفر حتما در سامانه سماح ثبت نام کرده و بلیت اینترنتی رفت و برگشت خود را به صورت برنامه ریزی شده از همان مسیری که در نظر گرفته اند تهیه کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه جابجایی زائران اربعین سالار شهیدان بدون هیچ مشکلی درحال انجام است به تشدید نظارت ها بر عملکرد شرکت ها و ناوگان های حمل و نقل عمومی اشاره کرد و از مردم خواست هرگونه شکایات و گران فروشی بلیت‌ها را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به راهداری اطلاع دهند.

وی با توجه به نزدیک شدن به روزهای اربعین از عدم ارائه سرویس از استان اردبیل به سایر مقاصد از جمله مشهد مقدس خبر داد و بیان کرد: از آنجایی که اکثر اتوبوس ها به سمت مرزهای عراق در حرکت هستند بعد از اربعین حسینی با تمام امکانات در خدمت مردم و مسافران به سایر مسیرها خواهیم بود.