شناسهٔ خبر: 174151 - سرویس استان‌ها

تحویل کامل پروژه مسکن شهرک امام (ره) استان کرمانشاه تا پایان سال ۱۴۰۳

تحویل کامل پروژه مسکن شهرک امام (ره) تا پایان سال ۱۴۰۳/ پروژه ۷۱۲ واحدی مجددا بر روی ریل پیشرفت افتاده است مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: پروژه ۷۱۲ واحدی ساخت مسکن دولت آباد کرمانشاه که توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حال اجرا بود، در مرحله‌ای به وقفه افتاد که اینک با مساعدت وزارت راه و شهرسازی و استانداری کرمانشاه مجددا بر روی ریل پیشرفت فیزیکی افتاده است و امیدواریم تا پایان سال نیز بخش زیادی از آن تحویل متقاضیان شود.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، جلسه کارگاهی رفع مشکل پروژه ۷۱۲ واحدی شهرک امام خمینی(ره) با حضور رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، مدیریت بانک مسکن، نماینده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، ناظران و پیمانکاران پروژه درخصوص تسریع در اجرای پروژه و رفع موانع و مشکلات و تامین مالی پروژه برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: در پروژه ۷۱۲ واحدی دولت آباد متاسفانه به‌دلایلی وقفه ایجاد شد که اینک با رایزنی‌های متعدد با وزارت راه و شهرسازی و مساعدت مسئولان استانی، این پروژه مجددا احیا و عملیات اجرایی آن با سرعت مناسبی در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از تزریق منابع مالی به شرکت‌های پیمانکار برای مقاوم‌سازی این پروژه خبر داد و افزود: در این جلسه مقرر شد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بخشی از این منایع را تامین و قرارداد لازم با شرکت مقاوم‌ساز منعقد شود.

الماسی با تاکید بر اینکه نباید برای مقاوم‌سازی از مردم هزینه‌ای دریافت شود، تصریح کرد: هزینه آن از منابع بانکی و یا ستاد اجرایی فرمان حضرت به صورت امانی باشد که مردم متحمل فشاری نشوند.

وی از پیمانکاران خواست که برنامه زمانبندی برای مقاوم‌سازی پروژه را تدوین کرده و نهایتا طرف مدت ۶ ماه این ساختمان‌ها تحویل متقاضیان داده شود.

الماسی از تامین زیرساخت‌های این پروژه طبق دستور و تاکید استاندار کرمانشاه خبر داد و گفت: اگر شرکت‌ها به تعهدات عمل کنند در شورای مسکن مطرح و مساعدت‌های لازم برای تسریع در روند اجرایی و کمک به پیمانکاران انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه همچنین با تاکید بر لزوم قانونی‌بودن روند کار، گفت: پروژه ها باید همگی بر روال قانونی بوده و هر دستگاهی هم در این زمینه مشکلی داشت به شورای مسکن بیاورد، چرا که این شورا اختیاراتی برابر با شورای عالی مسکن دارد و می‌توانیم بسیاری موانع را در آن رفع کنیم.

این مقام با ابراز تاسف از اینکه پروژه در مقاطعی دچار آسیب شده و متاسفانه نقشه‌ها به خوبی اجرا نشد، ابراز کرد: با این حال در راستای کمک به مردم و تامین مسکن برای نیازمندان، مساعدت‌های ویژه به پیمانکار انجام‌ شده و کماکان در کنار مردم می ایستیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات مردم را حل کنیم.

لازم به‌ذکر است پروژه ۷۱۲ واحدی مسکونی شهرک امام (ره) در دو فاز ۲۷۲ واحدی و یک ۱۶۸ واحدی توسط دو پیمانکار کشوری در حال انجام هست.