شناسهٔ خبر: 174173 - سرویس استان‌ها

آزادسازی ۳۲ هزار متر مربع از اراضی دولتی تصرف شده در زاهدان

حسینعلی کریمی سیستان معاون املاک و حقوقی راه وشهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: ۳۲ هزار متر مربع از اراضی دولتی شهرستان زاهدان در مردادماه جاری رفع تصرف و آزادسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)،حسینعلی کریمی گفت: تعدادی از زمین خواران اخیرا در ۳۲ هزار متر مربع از اراضی زاهدان اقدام به دیوار کشی و ساخت اتاقک کرده بودند که یگان حفاظت این اداره کل به منظور پیشگیری از تصرف اراضی تحت تملک در شهرستان با دستور قضایی اقدام به تخریب دیوار کشی های انجام شده و جلوگیری از ادامه ساخت و سازهای غیر مجاز کرد.

وی با قدردانی از همکاری و تعامل سازنده دستگاه قضایی و انتظامی تاکید کرد: ارزش اراضی رفع تصرف شده مذکور بیش از ۱۶۱ میلیارد تومان است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد این اداره‌ کل به صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند تا به محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی کنند.

کریمی با بیان اینکه حفاظت و حراست از اراضی ملی نیازمند عزم و اراده جدی همگانی است و انتظار می‌رود مردم نیز در این زمینه مشارکت لازم را داشته باشند و در راستای حراست از این اراضی گام بردارند، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین‌خواری با ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۴۱۷۲۵ یا شماره‌گیری تلفن‌گویای چهار رقمی ۱۶۵۶، هرگونه دخل و تصرف یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام کنند.