شناسهٔ خبر: 174174 - سرویس استان‌ها

رئیس گروه راهبری و بررسی طرح‌های معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان:

اراضی «ثمین ۳» با ۱۱۵.۵ هکتار در غرب شهر زنجان به شکل واحدهای همسایگی اجرا می‌شود

اراضی 8 هکتاری مهدیشهر رئیس گروه راهبری و بررسی طرح‌های معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، اراضی ثمین ۳ را جزو پروژه‌های نهضت ملی مسکن در غرب شهر زنجان اعلام کرد و گفت: اراضی پیش بینی شده حدود ۱۱۵.۵ هکتار بوده و طراحی بر مبنای واحدهای همسایگی انجام شده است.

حمیدرضا حمیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)،با اشاره به اینکه فرآیند واگذاری زمین‌های دونفره به متقاضیان تک واریزی در اراضی «ثمین ۳» در دستور کار قرار گرفته است، گفت: اراضی ثمین سه در صورت تصویب کارگروه مسکن به نام «کوی پردیس» نامگذاری خواهد شد.

وی  با بیان اینکه پروژه ثمین ۳ در ضلع شمال  پروژه ۵۸۴ واحدی ثمین ۲ واقع شده است، بیان کرد: اراضی پیش بینی شده حدود ۱۱۵.۵ هکتار بوده و طراحی به شکل واحدهای همسایگی انجام شده است. 

رئیس گروه راهبری و بررسی طرح‌های معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه کل محدوده «ثمین ۳» از نظر مقیاس شهرسازی در سطح یک ناحیه شهری است که شامل سه محله بوده و هر محله واحد یک مرکز محله‌ است، گفت: تمام کاربری‌های خدماتی از جمله پارک محله، مدرسه، مسجد، درمانگاه و مراکز خدماتی در مرکز محلات و مرکز ناحیه دیده شده است.

حمیدی، با بیان اینکه مجموعه «ثمین ۳» ناحیه شهری است و تمام خدمات سطح ناحیه از جمله مراکز تجاری و پارک بزرگ طراحی شده است، تصریح کرد: حدود ۲۰ هکتار زمین برای احداث کاربری‌های خدماتی، تجاری و فرهنگی در این اراضی در نظر گرفته شده و از نظر استانداردهای شهرسازی، شرایط خوبی دارد و نوع تفکیک هر قطعه ۲۰۰ متر مربع است که به هر ۲ خانوار ۲۰۰ متر زمین داده خواهد شد که دو واحد مسکونی با دو  واحد پارکینگ خواهد بود به صورت همکف پارکینگ و طبقات اپل و دوم مسکونی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه زیر بنای هر واحد ۱۳۰ مترمربع خواهد بود، افزود: سطح اشغال ۶۵ درصد در نظر گرفته شده و زیر بنای هر طبقه ۱۳۰ متر است.

رئیس گروه راهبری و بررسی طرح‌های معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، با اشاره به اینکه دسترسی مناسبی در اراضی «ثمین ۳» پیش بینی شده است، تاکید کرد: یک دسترسی از کوی ثمین دو  موجود است، دسترسی دوم  از بلوار محیط بان در ضلع غربی خواهد بود و دسترسی دیگر هم از کمربندی شمالی شهر زنجان طراحی شده است.

حمیدی، با بیان اینکه بیش از ۴ هزار واحد مسکونی برای ساخت مسکن در اراضی «ثمین ۳ » پیش بینی شده است، اظهار کرد: زمین فاز به فاز در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی، با اشاره به اینکه آسیب شناسی لازم انجام شده و اشکالاتی که در طرح‌های نهضت ملی مسکن بوده رفع شده است، افزود: تراکم ساختمانی پایین « ثمین ۳» از مزایای طرح ثمین ۳ است و  همچنین متقاضیان صاحب ۲۰۰ متر زمین می‌شوند.

رئیس گروه راهبری و بررسی طرح‌های معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه اراضی «ثمین ۳» از جذابیت‌های خاصی برخوردار است، بیان کرد: اجرای طرح در این اراضی شروع شده و آماده سازی و تسطیح زمین در حال انجام است.