شناسهٔ خبر: 174175 - سرویس استان‌ها

عملیات آسفالت محور قم- جعفریه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

موسوی نظارت بر راه های قم سرپرست اداره نظارت بر ساخت راه های اداره کل راه و شهرسازی استان قم از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی عملیات بهسازی و آسفالت در باند رفت محور قم- جعفریه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، سید مرتضی موسوی اظهار کرد: محور بزرگراهی قم- آوه به طول ۳۵ کیلومتر در طول یک دهه گذشته احداث شده است که با توجه به تردد بسیار زیاد وسایل نقلیه سبک و سنگین، به صورت مستمر نیازمند حفظ و نگهداری است.

وی افزود: عملیات ترمیم، بهسازی و آسفالت ۱۰ کیلومتر از این محور در مرداد ماه سال گذشته آغاز شد.

موسوی در خصوص جزییات آن توضیح داد: عملیات آسفالت از محدوده کاروانسرای سنگی به طول ۱۰ کیلومتر در باند رفت و به سمت جعفریه در حال انجام است که تاکنون حدود ۸ کیلومتر از آن آسفالت ریزی شده است.

وی گفت: بازیافت سرد درجا با سیمان و اجرای یک لایه آسفالت بیندر و یک لایه توپکا از جمله عملیات های اجرایی در این پروژه است.

موسوی توضیح داد: لایه آسفالت بیندر بیش از ۸ کیلومتر از پروژه انجام شده است و با اجرای دو کیلومتر لایه بیندر و لایه دوم و توپکا تمام ۱۰ کیلومتر این پروژه به اتمام می رسد.

وی اعتبار مورد نیاز این پروژه را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: اعتبار هزینه شده این پروژه ۵۵ میلیارد تومان است و برای اتمام به ۴۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

سرپرست اداره نظارت بر ساخت راه های اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان گفت: با توجه به کارگاهی بودن محدوده اعلامی، از تمامی خودروهای عبوری در این محور تقاضا داریم ضمن همکاری با عوامل راهسازی، با سرعت ایمن رانندگی کنند.