شناسهٔ خبر: 174184 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری استان همدان:

۳ هزار و ۵۰۰ زائر اربعین حسینی در همدان جابه‌جا شدند

مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ زائر اربعین حسینی تا روز گذشته با ناوگان حمل و نقل عمومی جابه‌جا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت و شهرسازی استان همدان، مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به جا به جایی زائران اربعین حسینی از ۱۶ مرداد در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در همدان قرارگاه مرکزی جابه‌جایی زائران اربعین در پایانه مسافربری ایجاد شده است و تلاش می‌کنیم تمهیدات لازم را برای خدمات‌ دهی مطلوب به زائران اربعین حسینی فراهم کنیم.

وی افزود: امسال برای جابه‌جایی مسافران در استان ۱۵۸ دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است و این اداره کل آمادگی لازم را در این زمینه دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه پیش فروش بلیت اتوبوس از دهم مرداد ماه در استان آغاز شده است، تصریح کرد: پایانه‌های فعال برای زائران استان همدان شامل مرزهای هدف اربعین مهران و خسروی است.

آهکی افزود: قیمت بلیت اتوبوس‌های ۲۵ نفره یا وی‌ ای پی از مبدا همدان به مقصد ایلام ۶۰۳ هزار تومان و با اتوبوس های ۴۴ نفره به مقصد مهران ۳۵۸ هزار تومان است.

وی یادآور شد: زائران در صورت مشاهده مغایرت نرخ تعیین شده با نرخ‌هایی که از آنان دریافت می‌شود با ارائه مستندات می‌توانند با سامانه ۱۴۱ تماس گرفته و کد پیگیری دریافت کنند تا به شکایت آنان رسیدگی شود. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در ادامه با بیان اینکه جابه جایی ایمن مسافران اربعین یکی از اولویت‌های راهداری است، تاکید کرد: جابه جایی زوار با رعایت تمامی جوانب ایمنی در حال انجام است البته میزان تقاضای سفر افزایش خواهد یافت و طبیعتا باید برای سفر ایمن،‌تمامی جوانب ایمنی را رعایت کرد.

آهکی با اشاره به زائرانی که با خودروی شخصی خود به مرزها عزیمت کرده اند، ابراز داشت: این دسته از زائران هنگام برگشت از سفر اربعین از هر گونه عجله و شتاب که موجب ایجاد مخاطرات جبران ناپذیری می‌شود پرهیز کنند.

وی از زوار خواست پس از ورود به کشور ساعاتی در مرزها استراحت و حتما جوانب ایمنی در تردد را رعایت کنند تا در جاده‌ها با حادثه ای مواجه نشوند.