شناسهٔ خبر: 174200 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری استان همدان خبر داد؛

پایش و کنترل جاده‌های استان همدان با فعالیت ۲۱۱ سامانه هوشمند 

مهندس آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از پایش و کنترل جاده های استان همدان به صورت ۲۴ ساعته با فعالیت ۲۱۱ سامانه هوشمند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: در سطح راه‌های استان ۲۱۱ سامانه هوشمند فعال است که به صورت ۲۴ ساعته راه‌های همدان را رصد می‌کنند که شامل ۹۸ دوربین های ثبت تخلف، ۲۹ دوربین های نظارت تصویری، ۸۰سامانه تردد شمار و ۴ سامانه توزین در حال حرکت است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای با اشاره به نقش موثر سامانه‌های هوشمند در کاهش حوادث جاده ای گفت: پس از نصب سامانه‌های هوشمند و کنترل سرعت در محورهای استان همدان شاهد کاهش ۴۰ درصدی میانگین سرعت و ۲۵ درصدی حوادث ترافیکی بوده ایم که نشان از اهمیت این سامانه‌ها است.

آهکی تصریح کرد: نصب دوربین‌های نظارتی و تردد شمار و کنترل ترافیک، ارتقای سطح کیفی مرکز مدیریت راه‌ها، لینک شدن سیستم کنترل راه‌ها با پلیس راهور و هلال احمر، اورژانس، جمع شدن گروه‌های خدمات‌رسان و استفاده از تکنولوژی روز، از جمله اقداماتی است که در راستای تغییر وضعیت راهداری از سنتی به مدرن تاکنون اجرا شده و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به بروزرسانی سامانه‌های هوشمند برای افزایش ایمنی ترددها، گفت: استفاده از سامانه های هوشمند در جاده ها برای ایجاد بستر بهتر و ایمن تر تردد کاربران جاده‌ای، ارتقای فرهنگ ترافیکی و رانندگی ایمن، می تواند نقش به‌سزایی در کاهش تصادفات داشته باشد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان همدان در پایان اظهار کرد: هموطنان گرامی می‌توانند از طریق اپلیکشن ۱۴۱ وضعیت ترافیکی جاده های کشور را به صورت تصویری مشاهده و سفر خود را مدیریت کنند.