شناسهٔ خبر: 174224 - سرویس استان‌ها

فعالیت مرکز پایش راهداری و حمل و نقل جاده ای در پایانه های مرزی خوزستان آغاز شد

141 خوزستان معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از آغاز به کار فعالیت مرکز پایش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محسن حق نیا معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز پایش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با هدف مدیریت عرضه و تقاضای ناوگان حمل و نقل عمومی، رصد و گزارش های تحلیلی و ترافیکی لحظه ای برای برنامه ریزی بهینه سفر زائران اربعین حسینی در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه آغاز به کار کرد.

وی افزود: با راه اندازی این مرکز امکان استفاده بهینه از داده‌های جمع آوری شده به وسیله سامانه های هوشمند حمل و نقل جاده ای و پیش بینی تعداد تردد در محورهای منتهی به پایانه های مرزی استان امکان پذیر است.

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بیان کرد: همچنین در این مرکز گزارش های درخواستی دفاتر سازمانی،مراجع ذیربط و رسانه ها با هماهنگی مرکز مدیریت راه‌های کشور تهیه می شود.

حق نیا گفت: در این مرکز علاوه بر مشاهده آخرین وضعیت تردد در مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه، اطلاعات نمایش پلاک در محورهای منتهی به این پایانه ها، تعداد وسایل نقلیه موجود در پارکینگ ها، تعداد صورت وضعیت صادره ناوگان حمل و نقل عمومی با استفاده از بروزترین امکانات سخت افزاری و نرم افزاری موجود قابل احصا است.