شناسهٔ خبر: 174279 - سرویس استان‌ها

پیشرفت ۴۰ درصدی اجرای انبار چند منظوره در بندر شهید بهشتی چابهار

ببینید| افتتاح 96 کیلومتر کریدور بزرگراهی و آغاز عملیات اجرایی 5 طرح بندری در چابهار معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از پیشرفت ۴۰ درصدی اجرای انبار چند منظوره در بندر شهید بهشتی چابهار و افزایش ظرفیت انبارش در این بندر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، هادی مومنی اظهار کرد: پروژه ساخت انبار چند منظوره کالا در بندر شهید بهشتی چابهار با مشارکت بخش خصوصی به روش BOT با سرمایه گذاری ۸۸۰ میلیارد ریال به مساحت ۱۲ هزار مترمربع در زمینی به مساحت ۱۷ هزار و ۱۲۳ مترمربع در پس‌کرانه بندر شهید بهشتی در زون فله خوراکی در حال ساخت است.

وی بیان کرد: زیرساخت‌هایی مانند ساخت انبار از مهم‌ترین فاکتورهای زنجیره لجستیک بنادر کشور بویژه بندر شهید بهشتی چابهار است و نقش بسیار مهمی در افزایش ظرفیت و تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری کالا دارند که در نهایت سبب افزایش جذابیت بنادر برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی می‌شود.

معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه ساخت انبار چند منظوره گفت: در این مرحله مطابق برنامه زمان بندی، عملیات ژئوتکنیک، تایید نقشه‌ها، سازه خاک برداری، بتن ریزی و اجرای فونداسیون انجام شده و در مرحله نصب سازه سوله قرار داریم.

وی افزود: با توجه به سرعت اجرای بالای کار پیش بینی می‌شود این پروژه زودتر از برنامه پیش بینی شده به مرحله بهره برداری برسد و ظرفیت انبارش کالا در بندر شهید بهشتی افزایش باید.