شناسهٔ خبر: 174290 - سرویس استان‌ها

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان:

۱۰ تقاطع غیرهمسطح و پل در استان اصفهان در دست اجرا است

بهزاد شاهسوندی / اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در حال حاضر تعداد ۱۰ دستگاه تقاطع غیرهمسطح و پل در استان اصفهان با پیشرفت فیزیکی متفاوت در دست اجرا قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اهمیت تسریع در تکمیل پروژه‌های راه‌سازی اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش عمده سرمایه هر کشور به ویژه کشورهای در حال توسعه به پروژه‌های عمرانی و زیربنایی اختصاص دارد بنابراین موفقیت در اجرای پروژه‌های عمرانی یکی از مهم‌ترین عوامل رشد و توسعه اقتصادی هر جامعه محسوب می‌شود.
 
وی افزود: در این بین حمل و نقل به عنوان یکی از زیر بخش‌های اساسی کشور بخش زیادی از منابع ملی را به خود اختصاص می‌دهد همچنین درصدی از تولید ناخالص ملی مربوط به این زیربخش از پروژه‌های عمرانی است.
 
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص مجموعه اقدامات به عمل آمده برای رفع نقاط حادثه خیز در راه‌های استان بیان کرد: این اداره‌کل با اجرای باند دوم و احداث تقاطع‌های غیرهمسطح اقدام به ایمن‌سازی مسیر و رفع نقاط حادثه خیز می‌کند.
 
وی افزود: نقاط حادثه خیز به دو شکل هستند؛ گروه اول در محورهای موجود بوده که بخش عمده‌ای از آن را اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با احداث تقاطع غیرهمسطح باکسی و یا احداث تقاطع‌های هم‌سطح رفع می‌کند و گروه دیگر از نقاط حادثه خیز را اداره‌کل راه و شهرسازی استان با احداث باند دوم در محورها مرتفع می‌نماید همچنین تقاطع‌های غیرهمسطحی که این اداره کل در راستای رفع نقاط حادثه خیز احداث می‌کند معمولاً پل‌هایی با دهانه بالای هشت متر بوده که تا ۲۲.۵ متر هم می‌رسد.
 
شاهسوندی با بیان اینکه این تقاطع‌های غیرهمسطح، طراحی خاص و پیمانکار جداگانه نیاز دارد، گفت: در حال حاضر اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ۱۰ دستگاه تقاطع غیر هم‌سطح و پل را در سطح استان در دست اجرا دارد.
 
وی اضافه کرد: این پروژه‌ها، شامل تقاطع پلیس راه – علویجه با چهار دهانه پل و پنج کیلومتر راه‌سازی و پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد، زیرگذر کاشان نوش آباد با ۳ دستگاه پل و ۳ کیلومتر راه‌سازی و پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد و زیرگذر الکترونیک با چهار دستگاه پل به همراه پنج کیلومتر راه‌سازی و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی می‌شود.
 
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص دیگر پروژه‌ها به پل زیرگذر افجد، زیرگذر وانشان، زیرگذر اسحاق آباد، تکمیل تقاطع غیرهمسطح آبنیل، احداث پل راه آهن اصفهان اردستان، تقاطع غیرهمسطح ورودی بویین میاندشت و زیرگذر سادیان اشاره کرد.