شناسهٔ خبر: 174306 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

اختصاص ۳۷۰ دستگاه اتوبوس آذربایجان‌شرقی برای انتقال زائران اربعین حسینی

مدیر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: امسال ۳۷۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی استان برای انتقال و جابه‌جایی زائران اربعین حسینی اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آذربایجان شرقی اورجعلی علیزاده؛ مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی استان دارای ۶۷۰ دستگاه اتوبوس است که از این تعداد ۳۰۰ دستگاه برای جابه‌جایی مسافران درون استانی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای اعزام زائران اربعین حسینی از ۲ ماه پیش آغاز شده است، اظهار کرد: مسئولیت کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: برای پاسخگویی به تقاضای زائران اربعین حسینی، ۲ قرارداد همکاری بین شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های ترکیه‌ای و عراقی برای تامین اتوبوس از این کشورها منعقد شده است.

۱۴۵ دستگاه اتوبوس از ترکیه و عراق برای کمک به جابه‌جایی زائران اربعین حسینی وارد آذربایجان شرقی می‌شوند

علیزاده ادامه داد: در این راستا شرکت ترکیه‌ای برای اعزام ۱۳۰ دستگاه اتوبوس وی آی پی با ظرفیت هر دستگاه ۵۴ نفر و شرکت عراقی برای اعزام ۲۰ دستگاه اتوبوس تعهد کرده اند تا از این اتوبوس‌ها نیز برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی استان از مبدا تبریز تا مرز مهران و نجف استفاده شود.

وی یادآور شد: تاکنون ۱۵ دستگاه اتوبوس از ترکیه وارد استان شده اند که در صورت تامین همه این اتوبوس‌ها از کشورهای ترکیه و عراق، مشکلی در جابه‌جایی زائران اربعین حسینی پیش نمی‌آید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: امسال در عملیات جابه‌جایی زائران اربعین حسینی ۷۴۰ راننده اتوبوس و ۳۰ راننده ذخیره در مواقع ضروری برای جابه‌جایی با رانندگان اصلی، فعالیت می‌کنند و علاوه بر آن‌ها ۲۵ نفر از عوامل راهداری استان با استقرار در پایانه مرزی مهران آماده ارائه خدمات به زائران هستند.

علیزاده، با بیان اینکه طرح راهداری برای اعزام زائران حسینی از ۱۶ مرداد آغاز شده است، افزود: تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ زائر حسینی از طریق ۳۱۰ دستگاه اتوبوس به مرز مهران اعزام شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی استان برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی ۳۰ تا ۳۵ هزار نفر است، یادآور شد: به طور متوسط مدت زمان هر سرویس رفت و برگشت برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی از تبریز تا مرز مهران ۳۰ تا ۳۴ ساعت است.

علیزاده ادامه داد: با توجه به تدارک توقفگاه و ایستگاه‌های لازم برای توقف خودروهای شخصی در مرز مهران، زائران اربعین حسینی استان برای راحتی تردد می‌توانند از خودروهای شخصی برای رفتن به مرز مهران استفاده کنند.