شناسهٔ خبر: 174341 - سرویس استان‌ها

تاکید بر اجرای بیشتر برنامه‌های ایمنی راه‌ها در نشست مشترک راهداری با پلیس راه استان کرمان

تاکید بر اجرای بیشتر برنامه های ایمنی راه ها درنشست مشترک راهداری با پلیس راه استان کرمان نشست هم اندیشی راهداری و پلیس راه استان کرمان با تاکید بر اجرای بیشتر و بهتر برنامه‌های ایمنی راه‌ها با این شعار که «انضباط ترافیک جاده‌ای و ارتقای ایمنی راه‌ها حاصل تعامل پلیس راه و راهداری است»، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، علی عبداللهی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به لزوم برگزاری نشست‌های تعاملی راهداری و پلیس راه گفت: اقدامات قابل توجهی را با همکاری پلیس راه برای کاهش سوانح جاده‌ای استان در دستور کار داریم که امیدواریم اجرای آن‌ها منتج به کاهش سوانح و تلفات شود. 

عبداللهی با اشاره به این مطلب که وظیفه سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، زیرساختی و پلیس راه عملیاتی است، اظهار کرد: اقدامات زیرساختی راه‌های استان را با اولویت میزان تردد هر محور با جدیت پیگیری می‌کنیم. 

وی افزود: هوشمندسازی جاده‌ها، انجام روکش آسفالت محورها، خط کشی و نصب تابلوها و علائم جاده ای، آموزش‌های ترافیکی، احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی، احداث، بازسازی و تجهیز پاسگاه‌های پلیس راه و راهدارخانه‌ها از جمله عملکرد اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان است که همه این اقدامات در راستای برقراری ایمنی جاده‌ها انجام می‌شوند. 

فرماندهی نیروی انتظامی استان کرمان در نشست هم اندیشی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه استان، خدمتگزاری برای زائران کربلا را توفیق بزرگی دانست و گفت: کسانی که به زائران و عزاداران ابا عبدالله الحسین علیه السلام خدمت‌رسانی می‌کنند قطعاً در ثواب آن‌ها دخیل هستند. 

ناصر فرشید با بیان این که وقتی در جاده‌ها مسئولیتی وجود داشته باشد خداوند اجرش را عنایت خواهد کرد، اظهارداشت: راهداران پرتلاش و پلیس راه با حضور مستمر خود در جاده‌ها یک محیط آرام و امن را برای زائران ایجاد می‌کنند تا خدمات به بهترین وجه ارائه شود. 

فرماندهی نیروی انتظامی استان کرمان با اشاره به این روایت که هرکس جان احدی را نجات دهد انگار جان همه مردم را نجات داده است، تصریح کرد: با هماهنگی و تلاش دستگاه‌های ذیربط تلاش می‌شود تا در حوزه امنیت و ترافیک سهولت در اعزام زائران داشته باشیم. 

در جریان این مراسم ناصر فرشید فرمانده انتظامی استان کرمان از نمونه بکار گیری سامانه‌های جدید هوشمند جاده‌ای مرکزمدیریت راه‌های استان کرمان بازدید کرد و جواد دهقانی سرپرست مرکز مدیریت راه‌های استان توضیحات کارشناسی را ارائه داد. 

تعامل پلیس راه و راهداری عامل بازدارنده از تخلفات فرار بار

رئیس پلیس راه استان کرمان در نشست هم اندیشی راهداری و پلیس راه با اشاره به کاهش تصادفات جاده‌ای در سه‌ماهه اول امسال گفت: کنترل بارنامه، کتترل اضافه تناژها و کنترل وانت بارها از جمله موضوعاتی هستند که به نظارت و اعمال قوانین بیشتر از سوی پلیس راه نیازمندند تا از فرار بار بدون بارنامه و آسیب به راه‌های استان جلوگیری شود. 

علی رضایی با بیان این مطلب که افزایش جرائم رانندگی تاثیر بسزایی در رعایت قوانین و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و جلوگیری از فرار بارها و اضافه تناژها دارد، اظهار داشت: حضور پلیس راه در کنار گشت‌های راهداری برای کنترل ناوگان حمل و نقل می‌تواند بازدارندگی لازم را در جلوگیری از تخلفات فراربار داشته باشد. 

رضایی خاطرنشان کرد: دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی، شیارهای لرزاننده، تابلوها و علائم، خط کشی‌ها و گاردریل‌ها نقش بسیار زیادی درکاهش مخاطرات و حوادث جاده‌ای دارد. 

گفتنی است؛ این نشست با حضور علی عبداللهی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان، سردار ناصر فرشید فرماندهی انتظامی استان، علی رضایی رئیس پلیس راه استان، معاونین و جمعی از روسای ادارات ستادی و شهرستانی راهداری و روسای پاسگاه‌های پلیس راه برگزار شد.