شناسهٔ خبر: 174432 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

رفع تصرف ۱۴.۶ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان اصفهان

دکتر قاری قران مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در چهارماهه ابتدای امسال ۲۱ فقره تعرض به اراضی ملی استان اصفهان رفع شد که به موجب آن ۱۴.۶ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان به بیت المال بازگردانده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: با تلاش و هوشیاری عوامل یگان حفاظت اراضی استان اصفهان، در چهارماهه ابتدای امسال ۲۱ فقره تعرض به اراضی ملی استان اصفهان رفع و به بیت المال بازگردانده شد.  

وی با بیان اینکه مساحت این اراضی رفع تصرف شده ۱۴.۶ هکتار بوده است، گفت: بازگشت این اراضی به بیت المال با اجرای چهار فقره حکم قطعی قضایی و ۱۷ مورد رفع تصرف فوری انجام شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: با اجرای این احکام قضایی در مجموع ۷.۶ هکتار از زمین‌های ملی و دولتی در پهنه استان اصفهان رفع تصرف و به بیت المال اعاده و نسبت به قلع و قمع و خلع ید آن اقدام شد، همچنین مساحت اراضی که با انجام اقدامات فوری رفع تصرف شده اند هفت هکتار بوده است.  

وی با اشاره به اینکه هرگونه اقدام فیزیکی مانند دیوار و فنس کشی در اراضی ملی و دولتی ممنوع بوده و تصرف اراضی ملی و دولتی به‌شمار می‌رود، بیان کرد: به لطف خدا و با پایش روزانه توسط عوامل یگان حفاظت اراضی استان اصفهان، عرصه بر متصرفان اراضی ملی استان تنگ شده‌است.  

قاری قرآن به مردم استان اصفهان هشدار دارد: قبل از خرید ملک به‌ویژه در محدوده و حریم شهرها از صحت مدارک اطمینان حاصل کنند و استعلام لازم را از دستگاه‌های مربوط بالاخص راه و شهرسازی به عمل آورند تا مورد سوءاستفاده زمین خواران و کلاهبرداران قرار نگیرند.  

وی خاطرنشان کرد: مردم عزیز استان اصفهان در صورت مشاهده موارد مشکوک تعرض و یا تصرف به اراضی ملی و دولتی می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز (۲۴ ساعته) با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ موضوع را گزارش کنند تا عوامل یگان حفاظت اراضی استان در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دهند.