شناسهٔ خبر: 174445 - سرویس استان‌ها

به‌منظور شرکت در راهپیمایی اربعین؛

۹۰ درصد زائران اصفهانی از مرز مهران تردد کردند

بببينيد | بازديد معاون حمل‌ونقل اداره‌كل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي استان اصفهان از خبرگزاري ايرنا معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان از تردد ۹۰ درصد زائران اصفهانی در مرز مهران به‌منظور شرکت در راهپیمایی اربعین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ محمدعلی صلواتی، معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان در بازدید از خبرگزاری ایرنا مرکز اصفهان گفت: حدود ۹۰ درصد زائران اصفهانی برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین از مرز «مهران» تردد کردند و سایر ترددها به ترتیب از مرزهای شلمچه، چذابه و خسروی بوده است.

صلواتی با اشاره به اقدامات انجام شده برای اعزام زائران کربلا افزود: هم‌زمان با طرح اربعین حسینی از ۱۶ مرداد تاکنون حدود ۵۸ هزار زائر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی استان اصفهان به سمت مرزهای غربی کشور عازم شده‌اند.

وی ادامه داد: حدود یک‌هزار و ۹۴۰ سفر توسط ناوگان مسافری از اصفهان در ۱۱ روز گذشته به مقصد مرزهای اربعین شامل خسروی، مهران، شلمچه و چذابه انجام شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان اظهار کرد: همه ظرفیت‌های موجود در زمینه جابه‌جایی مسافر استان به این امر اختصاص پیدا کرده و امکان استفاده از تاکسی اینترنتی و ون‌های شهرداری برای خدمات رسانی به زائران فراهم شده است.

صلواتی اضافه کرد: به همت مسئولان استان، شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان، مدیریت خوبی در سفرهای رفت به مرزهای غربی انجام شده است اما با توجه به اینکه به‌طور معمول بازگشت زائران در بازه زمانی دو تا سه روز پس از اربعین انجام می‌شود، فشار بیشتری به مجموعه وارد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: «اربعین حسینی» جزو طرح‌های ثابت راهداری شده است که هرسال برگزار و با رفع اشکالات سال به سال بهتر می‌شود.

صلواتی بیان کرد: ۶ جلسه کمیته حمل و نقل در رابطه با اربعین امسال تاکنون برگزار شده که یکی از این جلسه‌ها با حضور استاندار و مدیران صنایع بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان افزود: صنایع بزرگ استان از جمله فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان حمایت خوبی از این طرح داشتند تا حدی که نوبت‌های کاری خود را برای اضافه کردن ناوگان، تغییر دادند.

صلواتی اظهار کرد: زائران از چند روز مانده به اربعین، زمان بازگشت خود را مدیریت کنند تا در دریافت خدمات دچار مشکل نشوند.

وی گفت: نماینده‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان برای مدیریت ناوگان و پاسخگویی به زائران در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه مستقر هستند.

مراسم «پیاده‌روی اربعین» یک گردهمایی مذهبی است که از سوی مسلمانان شیعه به‌صورت پیاده از مسیرهای منتهی به کربلا به‌منظور زیارت و جمع شدن در چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) در کربلا صورت می‌گیرد. در این آیین علاوه بر ایران جمعیتی از مسلمانان کشورهای همسایه و سراسر جهان شرکت می‌کنند. یکشنبه هفته آینده، چهارم شهریور مصادف با اربعین حسینی است.