شناسهٔ خبر: 174452 - سرویس مسکن و شهرسازی

برنامه‌ریزی برای جابه‌جایی ۱۹۶ پلاک فرسوده بافت فرسوده شهر دهاقان واقع بر رشته قنات‌ها

دیدار در دومین دیدار نماینده شهرضا و دهاقان با محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران جا به جایی ۱۹۶ پلاک واقع بر روی رشته قنات‌های این شهر مورد تایید قرارگرفت و راهکارهای چگونگی انجام آن به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، در دومین دیدار نماینده شهرضا و دهاقان با محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران جا به جایی ۱۹۶ پلاک واقع بر روی رشته قنات‌های این شهر مورد تایید قرارگرفت و راهکارهای چگونگی انجام آن به تصویب رسید.

در دیدار حبیب قاسمی نماینده مردم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان که به همراه فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای شهر شهرهای دهاقان و شهرضا با محمد آیینی انجام شد، مقرر شد تا در خصوص جابه جایی ساکنان ۱۹۶ پلاک واقع بر روی رشته قنات‌های شهر دهاقان، جلسه‌ای با حضور نمایندگان شرکت بازآفرینی شهری ایران، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان آب منطقه و فرماندار و شهردار دهاقان برگزار شود که نمایندگان سازمان‌های یاد شده در این دیدار حضور داشتند.

حبیب قاسمی در این جلسه با اشاره به این که جان شهروندان ساکن در این واحدها در خطر است،گفت: چندی پیش یکی از این خانه ‎ها به طور کامل به داخل قنات کشیده شد بنابراین درنگ در این خصوص جایز نیست. در شهرضا هزار و ۱۹۷ واحد مسکونی بر روی رشته قنات قرار دارند اما این ۱۹۶ واحد در نقطه قرمز واقع شده‌اند، بنابراین از تمام سازمان‌های مرتبط خواهشمندم برای جا به جایی ساکنان این واحدها همکاری کنند. 

در این جلسه مقرر شد سازمان آب منطقه‌ای که بر اساس قانون وظیفه آزادسازی حرایم را دارد،  به عنوان محور کار قرار گیرد و دستگاه‌های دیگر در قالب اقدام مشترک به این سازمان کمک کنند. همچنین قرار شد شهرداری نسبت به شناسایی زمین مناسب اقدام کند و تخفیفات مناسب از جمله رایگان بودن دریافت مجوزها برای ساخت و ساز را در نظر گیرد. شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز در قالب اقدام مشترک تامین بخشی از منابع مالی این پروژه را بر عهده خواهد گرفت.

گفتنی است شهرضا در فاصله ۷۰ کیلومتر جنوب اصفهان و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای کشور است که در حال حاضر ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار محدوده قانونی و ۳۶۰ هکتار بافت فرسوده مصوب دارد.