شناسهٔ خبر: 174506 - سرویس استان‌ها

باد با سرعت ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید

نكات ايمنی هنگام رانندگی در طوفان شن مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت بامداد امروز یکشنبه زابل را درنوردید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، محسن حیدری با بیان اینکه گردوغبار حاصل از وزش توفان، شعاع دید افقی را به ۹۰۰ متر کاهش داد اظهار کرد: در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۸۶ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۹۰۰ متر کاهش داد.

وی تصریح کرد: با توجه به تصاویر ماهواره‌ای منشأ ریزگردها در زاهدان و مناطق شرقی سیستان و بلوچستان مرز مشترک ایران، پاکستان و افغانستان بوده، که توفان بامداد امروز منطقه سیستان حرکت ریزگردها را تشدید کرده است به طوری که دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۲۰۰ متر و ایستگاه هواشناسی میرجاوه به ۳۰۰ کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: تا اواسط هفته در شمال استان وزش باد شدید و گرد و خاک گاهی توفان گرد و خاک رخ خواهد داد و در این مدت در نواحی مرکزی وزش باد با شدت کمتر و غبارآلود پیش بینی می‌شود.

وی به شهروندان توصیه کرد که به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه و بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن از تردد غیر ضروری خودداری کنند و احتیاط در ترددهای جاده ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات انجام شود و از کار در ارتفاعات جدا پرهیز کنند.