شناسهٔ خبر: 174596 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

افزایش تردد زائرین اربعین حسینی از پایانه مرزی تمرچین

0e9877fd-ac7d-43f4-b136-8c168d6db51a.jpg مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از افزایش تردد زائرین اربعین حسینی از پایانه مرزی تمرچین در مقایسه با مدت زمان مشابه  سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: طی شبانه روز گذشته در مجموع 4682نفر از پایانه مرزی تمرچین تردد کردند که نسبت به مدت زمان سال قبل که ۴۲۳۲ نفر بود رشد ۱۰ درصدی دارد.

وی با اشاره به اینکه ترددها به‌صورت آرام و روان در پایانه مرزی تمرچین در حال انجام است، تصریح کرد: روز گذشته ۱۹۹۶ زائر به کشور ورود و ۲۶۸۶ زائر نیز از کشور خارج شدند که از نظر ورودی ۲۶ درصد افزایش و از نظر خروجی نیز یک درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی یاد آور شد: در این بازه زمانی ۱۲۱۷ زائر ایرانی وارد کشور شده و ۱۸۳۹ زائر نیز از کشور به سمت عتبات عالیات تردد کرده اند.

دست نشان در خصوص مجموع ترددها از زمان آغاز طرح اربعین که از ۱۶ مرداد سال جاری آغاز شده است، اظهار کرد: در طی هفت روز گذشته بیش از ۲۸ هزار زائر از پایانه مرزی تمرچین به عتبات عالیات مشرف شده اند که نسبت به مدت زمان سال قبل که ۲۱ هزار و ۷۱۱ نفر بود افزایش تردد را نشان می‌دهد.