شناسهٔ خبر: 174623 - سرویس استان‌ها

۲۱ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن کهک اختصاص‌ یافته‌است

زنجیرانی مدیرکل راه و شهرسازی قم مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به وضعیت طرح نهضت ملی مسکن کهک، گفت: در این شهرستان ۲۱ هکتار زمین برای اجرای این طرح اختصاص پیدا کرده‌است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، حسین زنجیرانی فراهانی عنوان کرد: با الحاق ۲۱ هکتار از اراضی دولتی به محدوده شهری کهک، ظرفیت ساخت بیش از ۴۰۰ واحد مسکونی فراهم شده‌است. این اقدام در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و باهدف تأمین مسکن برای متقاضیان بومی و مقیم این شهرستان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه بیش از چهار هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن برای دریافت مسکن در کهک ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: تخصیص واحدهای مسکونی با اولویت متقاضیان بومی انجام خواهد گرفت.

زنجیرانی فراهانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همچنین با تکمیل تقاطع غیر هم‌سطح شهدای جبهه مقاومت ورجان و الحاق ۲۱ هکتار از اراضی به محدوده شهری کهک، گام مهمی در جهت بهبود زیرساخت‌های این شهرستان برداشته شده‌است.

وی یادآور شد: با بهره‌برداری کامل از این تقاطع یکی از مهم‌ترین گره‌های ترافیکی این منطقه مرتفع شده و ایمنی جاده‌ای به طور قابل‌توجهی افزایش یافته‌است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم به اهمیت این پروژه در کاهش تصادفات و روان‌سازی ترافیک اشاره کرد و افزود: همچنین از ارتقای محور پردیسان - ورجان و اصلاح میدان ورودی ورجان به‌عنوان دیگر اقدامات انجام شده در حوزه راه‌سازی است.

زنجیرانی فراهانی گفت: در مجموع، اقدامات انجام شده در حوزه راه و شهرسازی کهک نشان از عزم جدی مسئولان برای بهبود زیرساخت‌ها و ارتقای کیفیت زندگی مردم این منطقه دارد. با تکمیل این پروژه‌ها، این شهرستان به سمت توسعه پایدار و متوازن حرکت خواهد کرد.