شناسهٔ خبر: 174718 - سرویس هوایی

در نشست خبری مدیرعامل شرکت فرودگاه اعلام شد؛

اعزام ۱۶هزار و ۷۵۰ زائر اربعین حسینی از ۱۸ فرودگاه تا ۳۰ مرداد

نخجوانی  تعداد ۱۶ هزار و ۷۵۲ زائر از ۱۸  فرودگاه حد فاصل ۲۴ تا ۳۰ مرداد اعزام شدند و بیش از  ۱۰ هزار زائر به کشور بازگشتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا نخجوانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در نشست خبری با موضوع ارائه گزارشی از عملیات اربعین حسینی اظهار کرد: سکوی نظرسنجی از زائران در فرودگاه ها به منظور ارزیابی عملکرد حوزه های مختلف دست اندرکار مستقر شده اند و ارزیابی پاسخ ها، برنامه ریزی و اقدامات لازم در دستور کار قرار می‌گیرد. البته نقش رسانه ها در نظرسنجی عمومی نیز به ارزیابی نظرات از طریق سامانه های شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بسیار پر رنگ است. 

وی افزود: حدود ۱۳ ماموریت در ستاد اربعین به حوزه فرودگاه ها محول شد که با هدف رفع نقاط ضعف، جلسات کارشناسی با فرودگاه ها و بخش های مختلف دست اندرکار برگزار شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها گفت: شرکت های هواپیمایی برای اعزام زائر از ۲۷ فرودگاه مجوز گرفتند که تا کنون از ۱۷ فرودگاه، پروازها در حال انجام است که شامل ۱۷ شرکت داخلی و ۲ شرکت خارجی است.

نخجوانی گفت: فرودگاه های غربی نقش محوری برای انتقال مسافر به فرودگاه های آبادان، کرمانشاه، اهواز و ایلام دارند و فرودگاه مشهد دارای بیشترین حجم پروازهای داخلی و زیارتی است.

وی ابراز امیدواری کرد که زائران از خدمات ما راضی باشند و دعا بفرمایند که در انجام ماموریت ها موفق باشیم.

در ادامه این نشست، حسین آجیلیان مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و مسئول عملیات اربعین این شرکت گفت: ستاد حمل و نقل و سوخت اربعین از دو ماه قبل در وزارت راه و شهرسازی به ریاست معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تشکیل شد و کاپیتان نخجوانی به عنوان رییس کمیته فرودگاه ها تعیین و ۱۳ ماموریت ابلاغ شد.

وی افزود: ۳۳ فرودگاه بین المللی و مرز هوایی به سازمان هواپیمایی برای عملیات اربعین معرفی شد که ۲۷ فرودگاه مجوز گرفتند. 

مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه‌ها در ادامه گفت: در جریان برگزاری عملیات اربعین بخش های هندلینگ و خدمات فرودگاهی مورد بازدید قرار گرفتند و نواقص برطرف شد تا کمترین ایستایی در فرودگاه ها را شاهد باشیم.

آجیلیان از تمام کارکنان بخش های مختلف برای انجام پروازهای امن و ایمن در شرایط مختلف آب و هوایی تشکر و قدردانی کرد و گفت: زائران می توانند از سامانه ۱۰۰۰۷۰۶۹ و سایت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ابران نظرات خود را اعلام کنند یا از طریق آدرس اینترنتی  www.caa.gov.ir شکایت خود را ثبت کنند.

وی افزود: از فرودگاه‌های اردبیل، اصفهان، بندر عباس، رامسر، رشت، ساری، شاهرود، کرمان، کرمانشاه، لامرد، مشهد، همدان، یزد، لارستان و مهرآباد پروازهای اربعین برقرار شده است. 

مسئول ستاد اربعین شرکت فرودگاه ها افزود: ۱۷ شرکت شامل ایران ایر، آتا، آسا جت، آسمان، ایرتور، پارس ایر، پویا ایر، تابان، زاگرس، قشم، کیش، کاسپین، ماهان، معراج، وارش به همراه دو شرکت العراقیه و فلای بغداد در حال جابه‌جایی زائران اربعین حسینی هستند. 

آجیلیان گفت: از ۲۴ مرداد تا روز گذشته ۷۱  پرواز به فرودگاه نجف و ۲۷ پرواز به بغداد و ۲ پرواز به بصره انجام شده است.

وی با اشاره به استفاده از مدل حمل و نقل ترکیبی برای انتقال زائران از چهار فرودگاه غرب کشور گفت: در ابتدا مذاکراتی با فرودگاه های کرمانشاه، اهواز، آبادان و ایلام انجام گرفت، تا زائران پس از رسیدن به فرودگاه‌ با حمل زمینی به عراق منتقل شوند. 

مسئول ستاد اربعین شرکت فرودگاه ها بیان کرد: از ۲۴ مرداد تا روز گذشته  ۱۶ هزار و ۷۵۲ زائر از ۱۸  فرودگاه اعزام شدند و بیش از  ۱۰ هزار زائر به کشور بازگشتند.

آجیلیان خطاب به زائران و مسافران هوایی توصیه کرد: فرودگاه محل تهیه بلیت نیست و زائران بلیت خود را از سایت های معتبر تهیه کنند. همچنین با توجه به پیک پروازی، زائران زودتر از موعد در فرودگاه ها حاضر شوند و به توصیه های وزارت بهداشت و پلیس توجه داشته باشند.