شناسهٔ خبر: 174729 - سرویس جاده‌ای

جابه‌جایی ۲۲ درصد از زائران اربعین حسینی از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای

شهرکی  معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: از ابتدای اجرای طرح اربعین حسینی تا پایان روز یکشنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳، افزون بر ۵۱۰ هزار زائر اربعین حسینی توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای به مرزهای اربعینی غرب کشور عزیمت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، حمیدرضا شهرکی ثانوی، معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: از ابتدای اجرای طرح اربعین حسینی تا پایان روز یکشنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳، افزون بر ۵۱۰ هزار زائر اربعین حسینی توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای به مرزهای اربعینی غرب کشور عزیمت کرده‌اند و این تعداد زائر معادل ۲۲ درصد از کل زوار اربعین است که از طریق جاده‌ای به عتبات‌عالیات مشرف شده‌اند.

شهرکی ثانوی افزود: در این مدت بیش از ۲۳ هزار سرویس ناوگان عمومی جاده‌ای اتوبوسی، زائران را به سمت مرزهای اربعینی منتقل کردند.

وی خاطرنشان کرد: امسال به‌منظور رفاه حال و سهولت دسترسی زائران، بخشی از بلیت مورد نیاز زوار به صورت پیش‌فروش از طریق سکوهای مختلف از جمله سامانه راوی به مردم ارائه شد و با تکمیل سرویس‌ها، سرویس‌های فوق‌العاده بازگشایی شد.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان این که بخش اعظمی از زائران، بایت مسیر رفت از طریق پیش‌فروش تهیه کرده بودند، افزود: امسال به‌صورت آزمایشی و به‌صورت محدوده پیش‌فروش سفرهای بازگشت در سه مرز اربعینی اجرا شد.

وی افزود: در اربعین سال آینده، با راه‌اندازی سامانه جامع حمل‌ونقل مسافر، به‌راحتی تمام ظرفیت از طریق پیش‌فروش تأمین خواهد شد که امیدواریم موجب آرامش خاطر و سهولت در برنامه‌ریزی و مدیریت سفر هم‌وطنان به‌ویژه در سفرهای بازگشت شود.