شناسهٔ خبر: 174734 - سرویس هوایی

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها در پاسخ به خبرنگاران اعلام کرد؛

نشست ۳ جانبه تهران، مسقط و کراچی برای کنترل فضای اقیانوس آرام و دریای عمان در آینده

نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از برگزاری نشست  سه جانبه تهران-مسقط-کراچی در آینده برای توافق روی نقاط تبادل ترافیکی هوایی و بالا بردن ظرفیت پذیرش پروازهای سه کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا نخجوانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در پاسخ به سوال خبرنگاران اظهار کرد:  پیش از این، نشست دوجانبه با مسقط در خصوص دریای عمان برگزار شده و نشست  سه جانبه تهران-مسقط-کراچی نیز در آینده برای توافق روی نقاط تبادل ترافیکی هوایی و بالا بردن ظرفیت پذیرش پروازهای سه کشور برگزار می شود.  شمال اقیانوس هند و دریای عمان توسط این ۳ کشور کنترل هوایی می‌شود.

وی افزود: همچنین جلساتی با مرکز کنترل بغداد در حال برگزاری داریم تا در تنظیم جریان ترافیک هوایی اربعین به مقصد فرودگاه های عراق به آنها کمک کنیم.

وی اظهار کرد: ما میزبان پروازهای عبوری کشورهای شرقی و جنوب شرقی خود هم هستیم. در واقع پروازهای هند و پاکستان و چین که می‌خواهند به بغداد و نجف بروند باید از فضای ایران عبور کنند.

ایرلاین ها ۵.۵ همت به شرکت فرودگاه‌ها بدهکارند

به گفته وی، شرکت‌های فرودگاهی ۵.۵ همت به شرکت فرودگاه‌ها بدهی دارند که عمده‌ترین آن‌ متعلق به ماهان و ایران‌ایر است.

نخجوانی گفت:  اینترنت وای فای در فرودگاه‌ها از ۱۰۰ مگابایت به ۲ گیگابایت ارتقا می‌یابد، همچنین مسافران می‌توانند فیلم و سریال رایگان در بستر موبایل اپ های ایرانی ببینند.