شناسهٔ خبر: 174753 - سرویس بنادر و دریانوردی

در نشست سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت اقتصاد قرقزیستان مطرح شد:

ایجاد مرکز لجستیک اوراسیا در بندر شهید رجایی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی قرقیزستان

نشست مجازی ایجاد مرکز لجستیک اوراسیا در بندر شهید رجایی با حضور بخش خصوصی قرقیزستان در نشست سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان مطرح و مقرر شد در جریان سفر هیات فنی طرف مقابل به کشورمان در آینده نزدیک مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی؛ نشست سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان در محل اداره کل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه ها و با حضور مدیران کل ذیربط و سفرای دو کشور به صورت مجازی و به درخواست وزارت اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان و پس از هماهنگی های انجام شده، به صورت مجازی در زمینه توسعه همکاری های ترانزیتی فی‌مابین در تاریخ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ برگزار شد.

در این نشست، طرفین در خصوص نحوه حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی کشور قرقیزستان در پروژه های زیربنایی بنادر ایران خصوصا بندر شهید رجایی به بحث و تبادل نظر پرداختند. 

در این نشست، حسین عباس نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از حضور بخش خصوصی قرقیزستان برای ایجاد مرکز لجستیک اوراسیا در بندر شهید رجایی استقبال  کرد و مقرر شد این موضوع در آینده نزدیک و در جریان سفر هیات فنی قرقیزستانی به کشورمان مورد بررسی بیشتر و جزیی تر قرار گرفته و نهایی شود.

نظربیک کمالدینوویچ، معاون وزیر اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان نیز در این نشست، ضمن اعلام آمادگی اعزام هیات تخصصی این کشور به ایران، خواستار تسریع و تسهیل در روند حضور سرمایه گذاران قرقیزستانی و مشارکت آنها در پروژه های زیربنایی بندر شهید رجایی با هدف تسهیل ترانزیت کالاهای قرقیزستان از قلمرو ایران شد.