شناسهٔ خبر: 174810 - سرویس استان‌ها

بهبود کیفیت راه‌های گلستان برای تسهیل تردد زائران اربعین

گلستان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان از بهبود کیفیت راه‌های استان با هدف تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: در طول بیش از ۵ هزار کیلومتر از راه‌های استان با اولویت کریدورهای اربعین طرح راهداری محوری در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، سلیم اصغری با اشاره به بهبود کیفیت راه‌های استان با اجرای طرح راهداری محوری، اظهار کرد: برای این منظور بازدیدهای میدانی مشترک با پلیس راه استان برای احصای نواقص موجود انجام شده است.

وی از مجموعه اقدام‌های صورت گرفته در راه‌های استان را، لکه گیری و روکش آسفالت به طول بیش از ۳۰ کیلومتر، رفع و اصلاح ۵ نقطه پرتصادف، خط کشی ۱۵۰ کیلومتر، افزایش علائم و تابلوها به تعداد ۴۰۰ عدد، اورهال شبکه روشنایی راه‌های شریانی، مرمت حفاظ‌های آسیب دیده، علف زنی و تسطیح شانه راه‌ها و آشکارسازی مقاطع مستعد تصادف بیان کرد.

اصغری گفت: یکی از مهم‌ترین موارد در طرح جابه‌جایی زائران اربعین؛ سفر ایمن زائران است که با اقداماتی که در این زمینه به عمل آمده تلاش شده این هدف محقق شود.

به گفته وی، برابر آخرین آمار دریافتی از سامانه‌های هوشمند جاده‌ای سازمان متبوع مستقر در مرزهای خروجی کشور از جمله مهران که ۸۷ درصد زائرین گلستان از این مرز به کربلا عازم شدند، ترافیک روان و ایمن برقرار است.

اصغری افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طی سالیان اخیر اقدامات ایمن سازی گسترده‌ای را در قالب طرح اربعین در کریدورهای اربعین انجام داده است.