شناسهٔ خبر: 174935 - سرویس استان‌ها

اعزام ۸۷هزار زائر اربعین توسط ناوگان حمل‌ونقل مسافری استان اصفهان

ببينيد | آيين بدرقه زائرين اربعين حسيني(ع) از استان اصفهان معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از انتقال مجموعا ۸۷هزار و ۶۳ نفر توسط ۳هزار و ۸ دستگاه اتوبوس به سمت مرزهای اربعین، تا روز گذشته، چهارشنبه ۳۱ مردادماه (۴ روز مانده به اربعین) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ محمدعلی صلواتی، معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان اظهار کرد: طرح اعزام زائرین اربعین حسینی استان اصفهان به مرزهای چهارگانه مهران، شلمچه، چذابه و خسروی از روز سه‌شنبه ۱۶ مردادماه و ۱۹ روز مانده به روز اربعین آغاز شده است.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: روز گذشته با اعزام ۱۹۶ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل مسافری، ۴هزار و ۴۸ زائر به سمت مرزها روانه شدند و از ابتدای طرح نیز مجموعا ۸۷هزار و ۶۳ نفر توسط ۳هزار و ۸ دستگاه اتوبوس به سمت مرزهای اربعین سفر کردند.

وی تصریح کرد: تا این لحظه در روز پنج‌شنبه ۲۵ مردادماه با اعزام ۱۰هزار و ۲۰۶مسافر و همچنین ۳۳۰ دستگاه اتوبوس، بیشترین تعداد انتقال زائرین از استان در یک روز انجام شده است.

صلواتی با بیان این‌که از روز سه‌شنبه گذشته آمار بازگشت زائرین از آمار رفت پیشی گرفته است، نیز خاطر نشان کرد: از ابتدای طرح تاکنون ۲۸هزار و ۷۹۲ نفر از زائرین از طریق ۹۸۳ دستگاه اتوبوس از مرزها به استان اصفهان بازگشته‌اند.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به تمرکز اکثر پتانسیل ناوگان مسافری جاده‌ای استان جهت خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی، بیان کرد: در تامین ناوگان اعزام زائرین اربعین حسینی علاوه بر شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری، صنایع بزرگ استان همچون؛ فولاد مبارکه و ذوب‌آهن نیز مشارکت داشتند، که جای تقدیر و تشکر دارد.