شناسهٔ خبر: 174972 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان:

جاده عبدالخان به چذابه ۸۰ کیلومتر مسیر را برای زائران کوتاه می‌کند

ببینید| عملیات روکش آسفالت جاده های طرفین پل سابله و احداث باند دوم محور بستان تا چزابه در مسیر طریق الحسین(ع) مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: با احداث جاده عبدالخان به چذابه ۸۰ کیلومتر از مسیر تردد زوار اربعین حسینی از سمت پایانه مرزی چذابه کوتاه تر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، مسعود بیات‌منش، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در نشست ستاد اربعین در پایانه مرزی چذابه اظهار کرد: اکنون ۱۷ دستگاه زیر نظر وزارت راه و شهرسازی در استان فعال بوده و افتخار ما این است که سه طرح مهم در طریق الحسین اجرا کردیم.

وی افزود: در حوزه زیرساخت‌های اربعین طرح چهار بانده اهواز به چذابه آماده شده و تنها احداث سه پل باقی مانده که تا پایان سال، اجرایی می شود.

بیات منش ادامه داد: احداث جاده عبدالخان به چذابه نیز که ۸۰ کیلومتر مسیر را برای زائران کوتاه می کند در دستور کار است که مجوزهای لازم دریافت شده و در اولویت طرح‌های اربعین قرار داد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خاطرنشان کرد: جاده های منتهی به ۲ پایانه مرزی استان از مهمترین طرح هایی است که با هفت هزار میلیارد ریال در دست اقدام است که تا پایان سال به بهره‌برداری می رسد.

وی اظهار کرد: توسعه زیرساخت های منطقه دشت آزادگان نیز در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: محور مهم دیگر نیز جاده خرمشهر به اهواز است که منابع آن پیش‌بینی شده و یکی از تکمیل کنندگان کریدور شمال به جنوب است.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.