شناسهٔ خبر: 174976 - سرویس هواشناسی

آسمان بیشتر نقاط کشور از روز دوشنبه صاف می‌شود

آسمان صاف هوای بهاری آسمان آفتابی کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آتی آسمان بیشتر مناطق کشور صاف خواهد بود.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: از امروز جمعه ۲ شهریورماه تا روز یکشنبه ۴ شهریور برای ساعات بعدازظهر و شب در دامنه‌ها و ارتفاعات واقع در شرق و جنوب شرق لرستان، نوار شرقی خوزستان، شمال چهارمحال‌وبختیاری، جنوب کرمان و در برخی نقاط هرمزگان و فارس رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آتی آسمان بیشتر مناطق کشور صاف خواهد بود، ضمن این که طی چند روز آینده برای ساعات بعدازظهر و شب در ارتفاعات البرز مرکزی نیز انتظار بارش‌های پراکنده وجود دارد و در این مدت در برخی نقاط شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات وزش باد نسبتاً شدید و در نقاط مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: این وضعیت در روز دوشنبه در غرب و جنوب غرب کشور نیز رخ خواهد داد.

وی در خصوص وضعیت جوی تهران نیز توضیح داد: تهران برای امروز آسمانی صاف تا قسمتی ابری و گاهی افزایش باد را خواهد داشت و بیشینه دمای تهران طی امروز به ۳۹ درجه سانتیگراد می‌رسد.