شناسهٔ خبر: 174990 - سرویس استان‌ها

تردد بیش از ۲ میلیون و ۳۰۳ هزار زائر از مرز مهران از ابتدای ماه صفر تا ۱۷ صفر 

پایانه شهید سلیمانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: از ابتدای ماه صفر تا ۱۷ صفر بیش از دو میلیون و ۳۰۳ هزار و ۴۱۹ نفر از مرز مهران تردد کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( ایلام)، سید زاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام اظهار داشت: از ابتدای ماه صفر تا ۱۷ صفر بیش از دو میلیون و ۳۰۳ هزار و ۴۱۹ نفر از مرز مهران تردد کرده‌اند.

چشمه خاور گفت: از این تعداد ۸۳۷ هزار و ۵۸۴ نفر ایرانی وارد کشور شده و یک میلیون و ۴۲۱ هزار و ۵۷۷ نفر نیز مربوط به خروج زائران ایرانی بوده است.

وی با بیان این که در این بازه زمانی(اول ماه صفر تا ۱۷ صفر) ۱۱هزار و ۸۸۸ نفر اتباع خارجی از طریق مرز مهران وارد کشور شده است، افزود: همچنین از این میزان تردد ۳۲ هزار و ۳۷۰ نفر مربوط به خروج مسافران خارجی از مرز مهران بوده است.

چشمه خاور با اشاره به موج ورود زائران اربعین به کشور، گفت: سازمان راهداری با بسیج کردن ظرفیت ناوگان اتوبوسی برای جابه‌جایی زائران در ایام اربعین آمادگی کامل دارد و در این خصوص تمهیدات لازم اندیشه شده است.

مرز مهران به عنوان یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های زمینی ایران به سمت عتبات عالیات، همواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است و نزدیکی این مرز به کشور عراق آن را به کانون اصلی تردد زائران ایرانی به ویژه در ایام اربعین حسینی تبدیل کرده است.