شناسهٔ خبر: 175044 - سرویس استان‌ها

اعزام ۳۰ هزار زائر کرمانی در قالب ۹۶۵ سفر به وسیله ناوگان مسافربری جاده ای به مرز شلمچه

اعزام 30 هزار زائر كرمانی در قالب 965 سفر به وسيله ناوگان مسافربری جاده ای به مرز شلمچه ۳۰ هزار نفر زائر کرمانی در قالب ۹۶۵ سفر به وسیله ناوگان مسافربری جاده‌ای استان کرمان از ابتدای ماه صفر به مرز شلمچه اعزام شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، علی عبداللهی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان با بیان این که ۳۰ هزار زائر از استان کرمان در قالب ۹۶۵ سفر به‌وسیله ناوگان مسافربری جاده‌ای به مرز شلمچه اعزام شدند، گفت: بخش اعظم سفرهای اربعین با ناوگان مسافربری عمومی برون شهری از مبداء شهرهای کرمان، سیرجان، زرند، بم، رفسنجان و شهربابک به مقصد شلمچه و بخش کمتر آن به مرز مهران اعزام شده است.

عبداللهی اظهار کرد: از روز پایانی مرداد ماه، اعزام از مبادی استان کرمان به مرزهای هدف کاهش یافت و با اعلام اکیپ‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در مرزهای شلمچه و مهران مبنی تقاضای بالای زائران برای بازگشت، روزانه حدود ۵۰ دستگاه اتوبوس به‌صورت تقریباً" یکسر خالی به سمت مرزهای کشور عراق اعزام شد که امروز این آمار به ۸۰ دستگاه رسید.

عبداللهی افزود: هم‌زمان با آغاز طرح اربعین، انجام سرویس‌های دربستی برای ناوگان مسافربری جاده‌ای استان ممنوع اعلام شد و مانند روال گذشته تاکید ما به شرکت‌های حمل‌ونقل مسافربری استان بر اولویت قراردادن ایمنی سفرها بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به برگزاری منظم جلسات استانی ستاد اربعین، از نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، استاندار، معاونین استانداری، فرماندهی انتظامی و سایر مدیران دستگاه‌های عضو ستاد اربعین استان که یاریگر بخش حمل‌ونقل جاده‌ای استان هستند تشکر و قدردانی کرد.