شناسهٔ خبر: 175116 - سرویس استان‌ها

نصب و بهره‌برداری از ۲۶ سامانه تردد شمار در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه

کهریزی مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: ۲۶ سامانه جدید تردد شمار در محور های مواصلاتی استان کرمانشاه نصب و به بهره برداری رسید است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: باتوجه به افزایش تردد در محورهای مواصلاتی استان و به منظور هوشمند سازی جاده‌ها ۲۶ سامانه تردد شمار جدید در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه نصب و به بهره برداری رسید است.

وی گفت: تعداد سامانه های تردد شمار در استان کرمانشاه قبلاً ۹۶ عدد بوده است که با همت همکاران مرکز مدیریت راه ها به ۱۲۲ سامانه رسیده و شاهد افزایش ۲۷ درصدی سامانه های تردد شمار در محور های مواصلاتی استان کرمانشاه هستیم.

کهریزی عنوان کرد: این سامانه ها با برداشت اطلاعات تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه به صورت لحظه ای، نقش ویژه‌ای در مدیریت ترافیک و برنامه ریزی‌های راهبردی در حوزه راهداری، حمل و نقل جاده‌ای و همچنین افزایش ایمنی و ارایه خدمات رسانی مطلوب به کاربران جاده‌ای دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه عنوان کرد: سامانه های تردد شمار قابلیت تشخیص پنج کلاس خودرویی شامل سواری و وانت، کامیونت و مینی بوس، کامیون دو محور، اتوبوس و تریلر را دارند و با شمارش لحظه ای امکان مدیریت و ترافیک جاده را فراهم می کنند.

کهریزی در پایان افزود: کاربران جاده‌ای می توانند از سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها جهت مدیریت سفرها و همچنین اطلاع از آخرین وضعیت راه ها استفاده کنند.