شناسهٔ خبر: 175120 - سرویس استان‌ها

جابه‌جایی بیش از ۲۰ هزار نفر زائر اربعین توسط ناوگان حمل و نقل مسافری مرکزی

مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از بازگشت ۶۰ درصد از زائرانی که با ناوگان حمل و نقل مسافری استان به عتبات عالیات سفر کرده بودند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در تماس تلفنی از پایانه مرزی برکت مهران گفت: از ابتدای طرح اربعین امسال، ۱۲ هزار و ۸۳۹ نفر زائر توسط ناوگان حمل و نقل مسافری استان از شهرستانهای تابعه به سمت پایانه‌های مرزی غرب کشور اعزام شده‌اند که از این تعداد، تاکنون هفت هزار و ۶۶۵ زائر با همت رانندگان ناوگان حمل و نقل مسافری به استان بازگشته‌اند.

وی مجموع جابه‌جایی زوار از مبدأ استان به مرز و از مرز به مقصد استان را برابر با ۲۰ هزار و ۵۰۴ نفر عنوان کرد و افزود: این تعداد زائر توسط ۸۷۸ دستگاه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای جابه‌جا شده‌اند که نشان از تلاش مستمر و بی وقفه جامعه رانندگان و شرکت‌های مسافربری استان دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به تأمین ناوگان مورد نیاز اظهار داشت: از چهارم شهریور تا ساعت ۱۲:۰۰ ظهر امروز، ۱۲ دستگاه اتوبوس از مهران بسمت اراک و دلیجان راهی شده‌اند و در حال حاضر ۲۰ دستگاه اتوبوس در پایانه برکت آماده بازگرداندن زوار به استان هستند.

جهانی خاطرنشان کرد: پرسنل و اکیپ‌های اعزامی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی به مهران نیز بصورت شبانه روزی در سکوی استان در پایانه برکت حضور دارند تا اقدامات لازم برای تسریع و تسهیل در بازگشت زائران را به عمل آورند.

وی بیشترین تعداد زائران بازگشتی به استان را به مقاصد اراک، خمین و ساوه عنوان کرد و در ادامه گفت: زائران کربلای معلی می‌توانند برای ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده، هرگونه نقطه نظر خود را توسط سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با کارشناسان ما به صورت شبانه روزی در میان بگذارند.