شناسهٔ خبر: 175152 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

بیش از ۴۶ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان تخصیص پروژه شدند

قاری مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از تخصیص پروژه به بیش از ۴۶ هزار و ۳۰۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن این استان خبر داد.

علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان اظهار کرد: در سطح این استان بیش از ۴۶۰ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت نام کردند.  

وی افزود: با بررسی و پالایش های بعمل آمده از متقاضیان ثبت نام شده، در حال حاضر افزون بر ۱۵۶ هزار نفر حائز شرایط فعال هستند و ازاین تعداد تا کنون بالغ بر ۱۳۰ هزار متقاضی تایید نهایی شدند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تا کنون افزون بر ۴۶ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان به پروژه‌ها تخصیص یافتند، ادامه داد: در حال حاضر برای بیش از ۵۴ هزار و ۹۰۰ متقاضی افتتاح حساب انجام شده است.  

وی با اشاره به اینکه در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تاکنون تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده‌است، گفت: براساس این پروژه‌ها در مجموع افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود.  

قاری‌قرآن عنوان کرد: قرارداد با سازنده برای بیش از ۴۶ هزار واحد منعقد و از این تعداد برای افزون بر ۲۴ هزار و ۱۰۰ واحد آن قرارداد مشارکت مدنی با بانک‌های عامل تنظیم شده‌است، همچنین با پیگیری‌های انجام شده تاکنون پروانه ساختمانی بالغ بر ۳۱ هزار و ۹۰۰ واحد اخذ شده‌است.  

وی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های به عمل آمده در حال حاضر فنداسیون بیش از ۱۷ هزار واحد اتمام یافته همچنین عملیات اجرای اسکلت و سقف افزون بر ۹ هزار و ۸۰۰ واحد به پایان رسیده است.