شناسهٔ خبر: 175153 - سرویس جاده‌ای

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد؛

اختصاص ظرفیت حداکثری ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور برای بازگشت زوار

امانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از اختصاص حداکثر ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای بازگرداندن زائران اربعین حسینی در مرزهای غربی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در بازدید از پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه با اشاره به دپوی اتوبوس‌ها و بسیج تمامی امکانات در پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه، چذابه و خسروی گفت: تمام تلاش ما این است که با تمهیدات پیش‌بینی شده و بسیج حداکثری امکانات، برگشت زائران عزیزمان توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی بین‌شهری به نحو مطلوبی انجام شود.

وی مدیریت زمان بازگشت زائران را در ایجاد تعادل عرضه و تقاضا و پاسخگویی تأمین ناوگان مؤثر برشمرد و افزود: از ۱۶ مرداد تا ۳ شهریور بیش از ۷۰۴ هزار و ۸۰۰ زائر از کشور خارج و ۴۱۲ هزار و ۹۸۰ زائر به کشور وارد شده‌اند و طبق آمار ستاد اربعین کشور نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر از زائران هنوز در کشور عراق حضور دارند.

امانی به زائرانی که با خودروی شخصی به زیارت اربعین رفته‌اند، توصیه کرد بعد از ورود به کشور در محوطه یا بیرون از پایانه مرزی در موکب‌ها استراحت کافی داشته باشند و در شرایط ایمن رانندگی کنند.