شناسهٔ خبر: 175157 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان خبر داد؛

ثبت ۳ میلیون تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان

شهرام مبارکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان از ثبت حدود ۳ میلیون تردد بین استانی در محور های ارتباطی جنوب استان در ۴ ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، شهرام مبارکی با بیان اینکه تردد بین استانی  ۲ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۴۶۶ وسیله نقلیه بوده است، اظهار کرد: تردد وسایل نقلیه طی این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد افزایش داشته است.

وی تأکید کرد: سامانه‌های هوشمند حمل و نقل از قبیل دوربین‌های نظارت تصویری، سامانه‌های تردد شمار، سیستم توزین در حال حرکت و سامانه‌های ثبت تخلف در کلیه جاده‌های جنوب استان فعال هستند و از این طریق، وضعیت ترافیکی و همچنین رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در محورها مورد کنترل و پایش قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: محورهای ایرانشهر به بمپور و بالعکس، سه راهی نیکشهر به منطقه آزاد چابهار و بالعکس و چابهار به راسک به ترتیب پرتردد ترین محورهای جنوب استان در این مدت بوده است.

مبارکی در پایان در خصوص استفاده هم‌وطنان از خدمات تلفن گویای ۱۴۱، افزود: سامانه تلفنی گویا و اپراتوری ۱۴۱ به شکل ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی در خصوص آخرین وضعیت جاده‌های کشور است.