شناسهٔ خبر: 17520 - سرویس استان‌ها

مديركل راه و شهرسازي استان كرمانشاه:

۴۰۰۰ كيلومتر برف روبی و يخ زدايی حاصل تلاش ۷۲ ساعته ۵۲۰ نارنجی پوش استان

برف راهداري زمستاني مديركل راه و شهرسازي استان كرمانشاه گفت: ۴۰۰۰ كيلومتر برف روبي و يخ زدايي حاصل تلاش ۷۲ ساعته ۵۲۰ نارنجي پوش استان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان كرمانشاه، عبداله بهادري گفت: بارش ۴۰ سانتيمتري بي وقفه برف در گردنه هاي سردسير اورامانات، سرميل و قلاجه همچنين افت شديد دما در مناطق مذكور و پيرو آن يخ زدگي مسير، ۷۲ ساعت تلاش بي وقفه راهداران استان را جبهه برف روبي و يخ زدايي مسير در پی داشت.

بهادری افزود: متاسفانه عدم تجربه رانندگي در برف و يخ از سوي رانندگان عراقي و ندانشتن زنجير چرخ و حتي عدم آگاهي از نحوه استفاده از اين مهم در شرايط بارش منجر به انسداد ۳ ساعت مسير گردنه سرميل شد كه بازگشايي آن تا نيمه هاي شب چهارشنبه به طول انجاميد.

وي تصريح كرد: در ادامه كماكان عمليات يخ زدايي مسير ها و همچنين آمادگي براي مقابله با كولاك در مناطق اورامانات،سنقر، قلاجه و سرميل ادامه دارد.

اين در حالي است كه در طول بارشهاي اخير راه پيش از ۴۰۰ روستا مسدود كه ۱۱۹ روستا بلافاصله بازگشايي شد اما عمليات بازگشايي ۲۷۱ روستا در نقاط صعب العبور تا عصر ديروز به طول انجاميد.

عبداله بهادري شخصا به همراه مدير راهداري اداره تحت اختيارش تمام عمليات بازگشايي محور مسدود شده حد فاصل سرمیل-گردنه پاطاق نظارت کرد.