شناسهٔ خبر: 175314 - سرویس وزارتی

نماینده دانشگاهیان در آیین تودیع و معارفه وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

درخواست بازنگری سریع در محتوای برنامه هفتم توسعه

ببینید| آیین تکریم و معارفه وزیر راه و شهرسازی نماینده دانشگاهیان در آیین تودیع و معارفه وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه وحی منزل نیست، تصریح کرد: استدعای ما ایجاد فرصت برای بازنگری سریع در محتوای برنامه هفتم توسعه به اقتضای تحولات نو پدید جهانی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حجت الله میرزایی نماینده دانشگاهیان و عضو هیئت عملی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه در آیین تودیع و معارفه وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: برای من افتخار بزرگی است که به نمایندگی از دانشگاهیان و کارشناسان خبره حوزه شهرسازی و معماری حمل و نقل و اقتصاد در آیین آغاز به کار اندیشمندی فرزانه و سیاستمداری صادق در مقام وزیر راه و شهرسازی در حضور رئیس جمهوری محترم و همه شما گرامیان سخن بگویم.

وی افزود: برخورداری از تایید و تصدیق و حمایت سیاسی در عالی‌ترین سطح حاکمیت یعنی مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری و رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به شایستگی‌ها و توانمندی‌های عمومی و تخصصی، پشتوانه‌ای بزرگ و کم نظیر از مشروعیت سیاسی و قانونی برای سرکار خانم فرزانه صادق فراهم کرده است.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: اقبال و حمایت کم نظیر خبرگان دانشگاهی و برگزیدگان و تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی در حوزه‌های ساختمان، شهرسازی و معماری، حمل‌ونقل و لجستیک، اقتصاد، حقوق و جامعه شناسی از وزارت ایشان سرمایه اجتماعی گران‌سنگ و ارزشمندی برای تحول و تصمیمات سترگ ملی است.

میرزایی گفت: موهبت برخورداری از سرمایه و مشروعیت سیاسی و اجتماعی و تخصصی زمینه پایه گذاری دورانی نو از حکمرانی بر پایه سه‌جانبه گرایی و همکاری و همراهی و تعادل میان دولت بازار و جامعه مدنی و عبور از دشواری‌های سخت در بزرگ‌ترین وزارتخانه زیربنایی کشوری را فراهم کرده است.

وی، وزیر راه و شهرسازی دولت چهاردهم را تجلی هم‌زمان تخصص مداری و وفاق ملی حکمرانی بر پایه تعامل و پاسخگویی به مردم دانست.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در ایران و جهان کمتر وزارتخانه‌ای به این گستردگی می‌شناسم که توسعه شبکه و ناوگان در حمل‌ونقل و سیاست‌گذاری تامین مسکن و تنظیم گری بازار را در دستور کار داشته باشد. استدعای ما از رئیس جمهوری کمک به وزیر راه و شهرسازی است.

میرزایی تصریح کرد: برنامه هفتم توسعه وحی منزل نیست. استدعای ما ایجاد فرصت برای بازنگری سریع در محتوای برنامه هفتم توسعه به اقتضای تحولات نو پدید جهانی است.

عضو هیئت عملی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه بیان کرد: از امروز تمام اندیشکده‌ها و پژوهشکده نه تنها در زمینه عمران و حمل‌ونقل و شهرسازی بلکه در حوزه‌های تخصصی مالی، حقوق، جامعه شناسی، رسانه و ارتباطات، مراکز مشاوره و هم اندیشی شما برای طراحی و اجرای این مأموریت بزرگ است.