شناسهٔ خبر: 175322 - سرویس شرکت‌ها

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل:

عملکرد سال ۱۴۰۲ شرکت ساخت با افتتاح بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر راه‌ منجر به کسب رتبه برتر در سطح کشور شد

خادمی _ پرتره مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه با افتتاح بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر انواع راه‌ها در سال ۱۴۰۲، موفق به کسب رتبه برتر ارزیابی عملکرد در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت در میان وزارتخانه‌ها، نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی شد و این افتخار مرهون تلاش تمامی خانواده بزرگ راه‌سازی کشور در بخش خصوصی و دولتی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، خیرالله خادمی، مدیرعامل این شرکت کسب رتبه برتر ارزیابی عملکرد در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت به مدیریت سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه‌وبودجه کشور را افتخار دیگری در راه توسعه و آبادانی کشور برای شرکت دانست و گفت: این ارزیابی در سطح ملی از سال ۱۳۸۱ با حضور خبرگان و متخصصین این حوزه در دو بعد شاخص‌های اختصاصی و عمومی صورت می‌گیرد و کسب این رتبه در میان وزارتخانه‌ها، نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی موجب سربلندی همکاران ما در اجرای وظایف محوله است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح ۲۳۵ کیلومتر مسیر آزادراهی در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل بهره‌برداری از آزادراه شیراز-اصفهان به عنوان طولانی‌ترین مسیر آزادراهی و اولین آزادراه از مرکز به جنوب کشور، افتتاح باند رفت منطقه دو آزادراه تهران-شمال و بخش پایانی آزادراه منجیل-رودبار است.

خادمی ادامه داد: افتتاح مسیرهای آزادراهی حدود ۲.۵ برابر نسبت به میانگین سالانه در سال‌های برنامه پنجم و ششم توسعه رشد داشته است.

وی همچنین افتتاح ۲ مسیر ریلی جدید به طول ۱۹۵ کیلومتر را بخش دیگری از عملکرد قابل‌توجه در توسعه شبکه ریلی کشور در سال ۱۴۰۲ دانست و ادامه داد: راه‌آهن همدان-سنندج و بستان آباد-خاوران به عنوان دو طرح ریلی مهم کشور در سال گذشته به بهره‌برداری رسید و افتتاح راه‌آهن رشت-بندر کاسپین در بهار امسال در ادامهٔ برنامه‌های توسعه ریلی کشور صورت گرفت.

خادمی همچنین با اشاره به بهره‌برداری از ۸۰۰ کیلومتر شریان‌های حمل‌ونقلی در بخش راه و بزرگراه در سال گذشته افزود: تکمیل مسیرهای بزرگراهی کشور باهدف اتصال به مبادی ورودی و خروجی، تکمیل کریدورهای بزرگراهی غرب، شرق، شمال و جنوب و رفع گلوگاه‌های ترافیکی در استان‌های کشور نیز ثبت رکورد جدیدی در توسعه بزرگراه‌های کشور در سال ۱۴۰۲ محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه حجم عملیات اجرایی صورت گرفته در پروژه‌های راه‌سازی در سال ۱۴۰۲ را نیز یکی دیگر از اقدامات شاخص این شرکت بیان کرد و گفت: ۳۶ میلیون متر مکعب عملیات خاکی معادل احداث یک سد خاکی در کنار حفاری ۱۸.۳ کیلومتر تونل که ۱۷.۴ کیلومتر آن لاینینگ هم تکمیل شده است معادل حدود ۵ درصد از کل تونل های موجود در کشور بخشی از تلاش مهندسان ایرانی در تکمیل زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در سال گذشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: احداث پل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به طول ۲۶۴ متر در ارتفاع ۱۱۰ متری از کف دره به عنوان مرتفع‌ترین پل آزادراهی کشور در مسیر اصفهان-شیراز نیز در سال گذشته به عنوان یکی از شاهکارهای مهندسی کشور به بهره‌برداری رسید که به عنوان سازه برتر سال ۱۳۹۸ در پنجمین کنفرانس بین‌المللی پل دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز انتخاب شده است.

خادمی از تحقق تقریباً ۱۰۰درصد از برنامه‌های سال ۱۴۰۲ خبر داد و اعلام کرد: ضمن تمامی این اقدامات تعریف و احداث کریدورهای مختلف برای اتصال به شبکه‌های ارتباطی بین‌المللی با هدف تحقق حمل‌ونقل چندوجهی و ایجاد درآمدی پایدار برای کشور، اتکا به توان داخلی برای احداث طرح‌های زیربنایی و تامین اعتبار از محل سایر منابع مانند تهاتر نفت بخش دیگری از دستاوردهای این شرکت است که در سال گذشته و همچنین سال جاری با جدیت پیگیری شده و می‌شود.

وی در پایان از کلیه شرکت‌های راه‌سازی، مهندسین مشاور و همکاران شرکت ساخت و توسعه که در پیشبرد اهداف سازمان و کسب رتبه برتر جشنواره شهید رجایی همراهی و همکاری داشته‌اند، تشکر و قدردانی کرد.