شناسهٔ خبر: 175400 - سرویس استان‌ها

عدم ثبت اطلاعات خانه‌های خالی مشمول مالیات می‌شود

سامانه جنوب کرمان دبیر کار گروه املاک و مستغلات اداره کل راه و شهر سازی جنوب کرمان گفت: واحد های مسکونی که اطلاعات اقامت و مالکیت آنها در سامانه املاک و اسکان کشور ثبت نشده باشد ، در حکم خانه خالی محسوب شده و مشمول مالیات می شوند.

به گزارش پایگاه خبری راه و شهرسازی (جنوب کرمان)، ارسلان شهدادی دبیر کارگروه املاک و مستغلات اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان عنوان کرد: عدم ثبت اطلاعات مسکن و ساکنین واحدهای مسکونی، شامل مالیات برخانه های خالی خواهد شد و شهروندان برای بهره‌مندی از خدمات دستگاه‌های دولتی باید نسبت به خود اظهاری و ثبت محل اقامت خود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور اقدام کنند.

وی ضمن تاکید بر ثبت و وارد کردن اطلاعات مورد نیاز سامانه املاک و اسکان کشور اظهار داشت: تمامی مستاجران و موجران باید در سامانه املاک و اسکان کشور به نشانی amlak.mrud.ir ثبت نام و اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنند.

شهدادی ادامه داد: عدم ثبت اطلاعات محل اقامت علاوه بر تلقی واحد مسکونی به عنوان خانه خالی و مشمول مالیات شدن، محرومیت از خدمات دولتی را در پی خواهد داشت.

دبیر کارگروه املاک و مستغلات جنوب کرمان با برشمردن برخی خدمات دولتی تصریح کرد: تمامی خدمات دستگاه‌های دولتی و سیستم بانکی (افتتاح حساب تا صدور دسته چک و...) خدمات ناشی از سیاست‌های حمایتی، یارانه‌ای و کمک معیشتی تا تعویض پلاک خودرو و خدماتی مانند خرید امتیاز آب، برق، گاز و ارسال اسناد و مدارکی مثل گواهینامه صرفاً با اخذ کد ملی و بر اساس کد پستی با شرح نشانی یکتای درج شده در سامانه املاک و اسکان کشور ارائه خواهد شد و در صورت وارد نکردن اطلاعات محل اقامت اصلی در سامانه، افراد در اخذ خدمات از دستگاه‌های مختلف با مشکل مواجه خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به شروع طرح دوم ارسال پیامک اخطار مالیات بر خانه‌های خالی از سوی وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: شهروندان در صورت دریافت پیامک در اولین اقدام می‌بایست نسبت به ثبت اطلاعات سرپرست خانواده در سامانه املاک و اسکان کشور اقدام کرده و در صورت احراز صحت و درستی اطلاعات از شمول مالیات خارج خواهند شد.

شهدادی در پایان در خصوص اعتراض شهروندان به اخطار پیامک مالیات گفت: شهروندانی که پیامک اخطار مالیات بر خانه‌های خالی را دریافت کرده‌اند در صورت اعتراض می‌توانند، اعتراض خود را ثبت و یا در صورت داشتن هر گونه سوال و یا ابهام با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۶۸ یا با شماره اداره کل راه و شهر سازی جنوب کرمان ۰۳۴۴۹۳۱۰۵۱۶ داخلی ۲۰۶۶ تماس بگیرند.