شناسهٔ خبر: 175435 - سرویس استان‌ها

وزش باد شدید با سرعت ۹۷ کیلومتر در ساعت زابل را درنوردید

نكات ايمنی هنگام رانندگی در طوفان شن مدیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۷ کیلومتر در ساعت امروز زابل را درنوردید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، محسن حیدری مدیر کل هواشناسی استان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۷ کیلومتر در ساعت بامداد امروز  زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به ۳۰۰۰ متر کاهش داد.

وی ادامه داد: همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۶۰ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۳۵۰۰ متر کاهش داد.

مدیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: غبار حاصل از طوفان منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۱۲۰۰ متر کاهش داد.

حیدری تاکید کرد: تا جمعه در نواحی شمالی باد شدید و گردوخاک برخی نقاط طوفان گردوخاک و برای نوار شرقی، نواحی مرکزی و مرز غربی استان وزش باد با شدت کمتر نسبت به نواحی شمالی، افزایش غبار برخی نقاط گردوخاک پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: شنبه و یکشنبه هفته آینده در شمال استان وزش باد با شدت کمتر تداوم خواهد داشت.

مدیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان  توصیه کرد: از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود.

وی تاکید کرد: احتیاط در ترددهای جاده ای و محافظت از گلخانه ها و محصولات توصیه می شود و از کار در ارتفاعات جدا پرهیز شود.