شناسهٔ خبر: 175467 - سرویس استان‌ها

برای توسعه و تولید بیشتر مسکن در گلستان ضرورت دارد؛

همراهی مجمع نمایندگان گلستان برای بازنگری و اصلاح تبصره ۲ ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در آیین افتتاح متمرکز پروژه های نهضت ملی مسکن و نوسازی شده مردمی گرگان گفت: برای اصلاح و بازنگری تبصره دو ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن نیازمند همراهی مجمع نمایندگان استان هستیم تا بر اساس این بازنگری بخش اعظمی از اراضی استان برای ساخت مسکن قابل استفاده باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، سید محمد حسینی مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در آیین افتتاح متمرکز پروژه های نهضت ملی مسکن و نوسازی شده مردمی، اظهار کرد: اجرای قانون جهش تولید مسکن جزو اصلی ترین وظایف ما شمرده می شود و از تمام ظرفیت های موجود برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: در استان گلستان به دلیل دارا بودن اراضی با ارزش با مانع بزرگی برای تامین زمین به منظور تولید مسکن روبرو هستیم.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: امید است مجمع نمایندگان استان گلستان پیگیری های لازم را برای اصلاح و بازنگری تبصره دو ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن انجام داده تا بر اساس این بازنگری بخش اعظمی از اراضی استان برای ساخت مسکن قابل استفاده باشند.

حسینی افزود: با همه موانع موجود، اداره کل راه و شهرسازی با همکاری دستگاه های ذیربط، به بیش از ۹۰ درصد از تعهد سه ساله خود در تولید مسکن عمل کرده و تا کنون بیش از ۶۰ هزار پروانه ساخت مسکن در استان صادر شده است.

وی همچنین گفت: بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی در مراحل مختلف ساخت وجود دارد و بیش از ۱۱ هزار واحد به مراحل پایانی ساخت رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه اظهار کرد: همچنین با توجه به کمبود زمین از ظرفیت های مختلف ساخت اعم از نوسازی مردمی، ساخت به روش خودمالک و گروه ساخت استفاده کرده ایم.

وی افزود: استفاده از ظرفیت تولید مسکن در محلات هدف بازآفرینی، به دلیل کاهش هزینه های ساخت و زیربنایی، یکی از بهترین روش های تولید مسکن در گلستان است.

حسینی در پایان یادآور شد: تا کنون بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ پروانه نوسازی مسکن در گلستان صادر شده و سه هزار و ۸۵ واحد نوسازی گردیده است.

توجه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز در آیین افتتاح متمرکز پروژه های نهضت ملی مسکن و نوسازی شده مردمی گفت: به همت مدیران استانی و مشارکت مردم گلستان، اقدامات عمرانی بزرگ و توسعه بخشی در استان انجام شده است.

رمضانعلی سنگدوینی ادامه داد: افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های عمرانی در مناطق کمتر توسعه یافته به نسبت سایر مناطق ارجحیت داشته و لازم است مدیران استانی برای توسعه بخشی به این مناطق بیش از سایر نقاط توجه کنند.

وی با بیان اینکه تبیین این اقدامات موجب دلگرمی مردم و امیدآفرینی خواهد شد، گفت: حضور مدیران در بین مردم برای شناسایی و رفع مشکلات آنان ضروری است و مدیران گلستانی باید برای تحقق این امر حضور در مجامع عمومی را به حداکثر برسانند.

رشد مناسب تولید مسکن در گلستان با وجود موانع بی شمار

همچنین در ادامه این مراسم علی محمد زنگانه استاندار گلستان اظهار کرد: باعث مسرت و خوشحالی است که با وجود موانع بسیاری که در مسیر تولید مسکن در گلستان وجود دارد، تا کنون بیش از ۶۰ هزار پروانه ساخت مسکن در استان صادر شده است.

وی افزود: این اقدام نتیجه یک همکاری  بین بخشی بوده که ضروری ست، علاوه بر تقدیر و تشکر از اقدامات بی شائبه مدیرکل و کارکنان راه و شهرسازی گلستان، از سایر دستگاه های دیگر که برای تامین زمین، ثبت اسناد و سایر موارد همکاری داشته اند تقدیر شود.

زنگانه در انتهای سخنانش گفت: تولید مسکن در بافت های فرسوده یکی از بهترین ظرفیت های افزایش تولید است که با استفاده از مشارکت مردمی تحقق می یابد.