شناسهٔ خبر: 175480 - سرویس استان‌ها

همزمان با هفته دولت ۱۴۰۳؛

۱۰ پروژه عمرانی در غرب گلستان افتتاح و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود

نورمحمد ایری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های غرب گلستان از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۰ پروژه عمرانی در شهرستان های کردکوی، بندر ترکمن، بندرگز و گمیشان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، نورمحمد ایری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های غرب گلستان با اشاره به اهمیت اجرای پروژه های عمرانی در توسعه زیرساخت‌های منطقه اظهار کرد: در هفته دولت سال جاری ۱۰ پروژه عمرانی از جمله تعریض و بهسازی محور بندر ترکمن به آق قلا، بهره برداری از واحدهای مسکونی خودمالک و گروه ساخت و تکمیل خدمات روبنایی پروژه های مسکن افتتاح و عملیات اجرایی آن ها آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر نقش این پروژه ها در بهبود وضعیت حمل و نقل غرب استان افزود: عملیات اجرایی فاز دوم تعریض و بهسازی باند شمالی محور بندر ترکمن به آق قلا از کلیومتر ۱۰ تا ۱۷ در هفته دولت آغاز می‌شود.

ایری ادامه داد: پیش از این پروژه توسعه و تعریض باند جنوبی این محور به طول ۳۵ کیلومتر اجرا شد و به بهره برداری رسید.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های غرب گلستان همچنین به افتتاح ۲۶۴ واحد نهضت ملی مسکن در قالب های خودمالک و گروه ساخت در بندر ترکمن، بندر گز و کردکوی خبر داد و گفت: این واحدها با هدف تامین مسکن مناسب برای شهروندان و در راستای طرح های توسعه مسکن به بهره برداری خواهند رسید.

وی افزود: تکمیل خدمات روبنایی پروژه های مسکن شهرستان های کردکوی، بندر ترکمن و گمیشان در دستور کار قرار داشته و در هفته دولت عملیات اجرایی ساخت مدارس در سایت های نهضت ملی مسکن و مسکن مهر این شهرستان ها آغاز می‌شود.

ایری در انتها گفت: احداث و تجهیز مجتمع فرهنگی و هنری گمیشان، تکمیل جمع آوری آب های سطحی خیابان شهید رجایی بندر ترکمن و آغاز عملیات اجرایی مسجد سایت مسکن مهر کردکوی از دیگر پروژه های عمرانی شهرستان های غرب استان در هفته دولت است.