شناسهٔ خبر: 175485 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد؛

پروژه های آماده افتتاح استان اردبیل در هفته دولت به ارزش ۱۴۰۰ میلیارد تومان

پروژه های آماده افتتاح در هفته دولت به ارزش 1400 میلیارد تومان مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از افتتاح پروژه های آماده شده حوزه راه‌سازی و بزرگراهی در هفته دولت به ارزش ۱۴۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به مناسبت هفته دولت با حضور در برنامه زنده تلویزیونی "تزه گون" صدا و سیمای مرکز اردبیل به تشریح برنامه ها و عملکرد حوزه راه و شهرسازی پرداخت و اظهار کرد: مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با توجه به حجم بالا و سنگین امورات محوله علاوه بر فعالیت گسترده و مستمر در دو حوزه مسکن و توسعه راهها در چندین حوزه مختلف دیگر و تاثیرگذار در حال خدمت رسانی به مردم عزیز استان اردبیل است.

وی افزود: یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین اقدامات ما در حوزه راه شامل احداث، توسعه و تکمیل پروژه های بزرگراهی و راه‌های اصلی استان اردبیل است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه راه بیان کرد: طبق مطالعات جامع انجام شده توسط کارشناسان مجرب در معاونت مهندسی و ساخت اداره کل، استان اردبیل نیازمند احداث ۸۱۴ کیلومتر بزرگراه است.

حیدری ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته و تلاش همکاران و پیمانکاران، پروژه های توسعه بزرگراه‌های استان به طول ۳۵ کیلومتر به ارزش۱۴۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت آماده افتتاح و بهره برداری است.

وی همچنین تاکید کرد: در صورت تخصیص به موقع بودجه و اعتبارات مصوب و پرداخت مطالبات سنگین پیمانکاران پروژه های مربوط به حوزه راه شتاب خواهند گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه این برنامه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: مطابق سیاست ها و برنامه ابلاغی ۴ ساله وزارت راه و شهرسازی، سهم استان اردبیل ساخت ۷۹ هزار و۱۲۳ واحد در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن است.

وی افزود: با ابلاغ این طرح، بیش از ۱۲۴ هزار نفر در سطح استان اردبیل نسبت به ثبت نام اقدام کردند که از این تعداد ۱۰۲ هزار نفر حائز شرایط شناخته شده و تعداد ۳۷ هزار نفر نسبت به افتتاح حساب اقدام و ۲۹ هزار نفر واریز وجه انجام داده اند.

حیدری در ادامه خاطر نشان کرد: تا به امروز موفق به تامین زمین در بهترین منطقه شهر اردبیل برای بیش از ۲۶ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن شده ایم و برای ۳ هزار متقاضی باقی مانده دیگر هم در حال تامین زمین هستیم.

دبیر شورای مسکن استان در ادامه این برنامه زنده تلویزیونی یادآوری کرد: یکی از دلایل مهم استقبال خوب متقاضیان برای بهره مندی از طرح نهضت ملی مسکن به ویژه در شهرستان اردبیل، مکان یابی و مکان سنجی مناسب برای اجرای این طرح بود، که جا دارد از پیگیری ها و زحمات استاندار اردبیل به عنوان رئیس شورای مسکن قدردانی کنم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در پایان با اشاره به ممنوعیت خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی خاطر نشان کرد: برخی از متقاضیان به صورت وکالتی در دفاتر اسناد و همچنین تنظیم مبایعه نامه های دستی در دفاتر مشاورین املاک اقدام به خرید و فروش و انتقال امتیاز طرح نهضت ملی مسکن و طرح اقدام ملی می کنند که این کار طبق ماده ۱۳ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها ممنوع بوده و فاقد وجاهت قانونی است.