شناسهٔ خبر: 175513 - سرویس استان‌ها

در نشست مشترک مدیرکل راه و شهرسای استان اصفهان با مسئولین شهرستان لنجان انجام شد؛

رفع مشکلات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان لنجان

نشست مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان با مسولان شهرستان لنجان در نشست مشترک مدیرکل راه و شهرسای استان اصفهان با مسئولین شهرستان لنجان، مباحث و مشکلات اجرایی مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان بررسی و مورد تصمیم گیری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در راستای بررسی مسائل و مشکلات طرح های حوزه راه و شهرسازی شهرستان لنجان، جلسه‌ای با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و شهرداران این شهرستان برگزار شد.  

در این نشست که به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تشکیل شد، مباحث و مشکلات اجرایی مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن شهرستان لنجان بررسی و مورد تصمیم گیری قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص مباحث مطرح شده در این جلسه اظهار کرد: شهرستان لنجان با دارا بودن ۹ شهر و حدود ۴۰ روستا از جمله شهرستان های پرجمعیت استان محسوب می شود لذا مباحث پیرامون حوزه مسکن در این شهرستان گسترده بوده و از این رو تعیین تکلیف موضوعات و سرعت بخشی به رفع موانع اجرایی پروژه های حوزه راه و شهرسازی شهرستان بسیار حائز اهمیت است.  

وی افزود: در این نشست وضعیت طرح نهضت ملی مسکن شهرستان لنجان به صورت ویژه رسیدگی شد و بر این اساس مباحث مرتبط با تامین زمین، مراحل ساخت پروژه ها، تحویل به متقاضیان، خدمات زیربنایی و تمامی مباحث مورد نظر در حوزه مسکن برای تمامی ۹ شهر این شهرستان بررسی شد.  

قاری قرآن با اشاره به موضوع تامین زمین برای شهرهای فاقد اراضی دولتی شهرستان لنجان گفت: به لطف خدا و با همفکری اعضای جلسه، مبحث تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان به صورت کامل تعیین تکلیف شد و همچنین مواردی که نیاز به تغییر کاربری و طرح در کمیسیون ماده ۵ استان بود احصا شد تا با سرعت در دستور کار جلسات قرار گیرد.  

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اهمیت سرعت بخشی به اجرای پروژه های طرح نهضت ملی مسکن، برنامه ریزی لازم در راستای اجری خدمات روبنایی و زیربنایی برنامه ریزی لازم به عمل آمد و جهت رفع مشکلات موجود در این رابطه، راهکارهای عملی ارائه شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه به وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان اصفهان اشاره و اظهار کرد: در سطح این استان بیش از ۴۶۰ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت نام کردند که با بررسی و پالایش های به عمل آمده از متقاضیان ثبت نام شده، در حال حاضر افزون بر ۱۵۶ هزار نفر حائز شرایط فعال هستند و از این تعداد تا کنون بالغ بر ۱۳۰ هزار متقاضی تایید نهایی شدند.  

وی با بیان اینکه تا کنون افزون بر ۴۶ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان به پروژه‌ها تخصیص یافتند، افزود: در حال حاضر برای بیش از ۵۴ هزار و ۹۰۰ متقاضی افتتاح حساب انجام شده است.  

قاری قرآن با اشاره به اینکه در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تاکنون تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده‌است، گفت: براساس این پروژه‌ها در مجموع افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود.