شناسهٔ خبر: 17552 - سرویس استان‌ها

بهسازی و آسفالت راه روستايی در استان کرمانشاه/ پايان عمليات شانه سازی مسير گهواره به تختگاه

آسفالت رئيس راه و شهرسازي جوانرود در استان کرمانشاه از اجراي عمليات بهسازي و آسفالت راه روستايي كاني ساتيار و ماساندر به طول يك كيلومتر خبر داد، این در حالیست که به گفته رييس راه و شهرسازي شهرستان دالاهو پايان عمليات شانه سازي مسير گهواره به تختگاه به اتمام رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان كرمانشاه، كاوان عليمرادي رئيس راه و شهرسازي جوانرود در خصوص اجراي اين عمليات گفت: راه روستايي مذكور نامناسب، كوهستاني با شيب متوسط بود كه در پي بارندگي هاي فصل سرد هر ساله تخريب مي شد و در پي همين مهم اداره شهرستان به منظور رفاه حال روستاييان و تسريع تردد افزايش ايمني، يك كيلومتر راه اين روستا را در عملياتی ۲ ماهه آسفالت كرد.

وي افزود: تامين هزينه اين عمليات از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبري بوده كه در آن با اجراي عمليات بيس، آسفالت، قير پاشيي و بكارگیري ۸۰۰ تن آسفالت توپكا انجام شده است.

در پي اين عمليات ۵۰ خانوار از اهالي اين منطقه از راهي ايمن برخوردار شده اند.

همچنین بساط عسگري رييس راه و شهرسازي شهرستان دالاهو گفت: با توجه به اينكه محور گهواره به تختگاه در فصل تابستان جزء مناطق گردشگري است در جهت افزايش ايمني خودروهاي عبوري و جلوگيري از تصادفات جاده اي و تخريب رويه آسفالت عمليات شانه سازي مسير گهواره به تختگاه به طول ۴۵ كيلومتر و حجم عمليات خاكبرداري و خاكريزي جمعا ۳۱ هزار مترمكعب در مدت ۲۰ روز كاري انجام شده است.

وي در پايان عمليات مذكور را اماني خواند و گفت: محل تامين اعتبار اين پروژه، اعتبارات راهداري است و با انجام اين عمليات ۲۵ روستا و ۲۰۰ خانوار و جمعيتي بالغ بر ۱۲۰۰ نفر از نعمت راهي ايمن برخوردار شدند.

محور گهواره به تختگاه در ۷۰ كيلومتري دالاهو واقع شده و جزء نقاط پر حادثه است.