شناسهٔ خبر: 175537 - سرویس استان‌ها

پل بزرگ روگذر باند دوم محور زاهدان- خاش با راه آهن در آستانه بهره برداری

سیستان مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از بهره برداری از پل بزرگ روگذر باند دوم محور زاهدان- خاش با راه آهن در چند روز آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری امروز جمعه در بازدید از مراحل پایانی پل بزرگ روگذر راه آهن در محور زاهدان- خاش گفت: تاکنون برای ساخت این پل بطول ۲۲ متر و عرض ۱۳ متر با رمپ های اطراف آن به طول یک کیلومتر حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی تاکید کرد: این اداره کل در سه سال اخیر در قالب یک برنامه مشخص دوبانده کردن تمام ورودی و خروجی ها به مرکز استان را با هدف کاهش تلفات جاده ای و توسعه استان در دستور کار قرار داده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا در حال حاضر ورودی و خروجی های مرکز استان به سمت میرجاوه، خاش، بم، زابل و بیرجند از ۲۵ کیلومتر به بالا بصورت بزرگراه است و بطور خاص محور کمربندی غربی زاهدان هم به صورت دو بانده عملکرد خود را در کاهش تصادفات اثبات کرده است.

اکبری با بیان اینکه در محور زاهدان -خاش ساخت بزرگراه تنها در قطعه یک آن به طول ۲۰ کیلومتر به عهده این اداره بود و مابقی ساخت باند دوم در این مسیر توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور درحال انجام است، افزود: تاکنون ۱۹ کیلومتر این محور تا قطار قنجک به صورت دوبانده به بهره برداری رسیده است و تا چند روز آینده با تکمیل این پل بزرگ ترافیک بر روی ۲۰کیلومتر به صورت کامل برقرار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: تمام تلاش این اداره کل بر تکمیل شبکه بزرگراهی استان است و در این مسیر زمان را از دست نخواهد داد به طوری که امسال شاهد اتفاقات خوبی در حوزه تکمیل شبکه بزرگراهی شهرهای تحت پوشش این مجموعه خواهیم بود.