شناسهٔ خبر: 175596 - سرویس استان‌ها

به مناسبت هفته دولت در شرق استان سمنان برگزار شد؛

آغاز عملیات اجرایی فنس کشی محور میامی_کاهک و بالعکس محدوده تردد یوزپلنگ آسیایی

افتتاح فنس یوز پلنگ عملیات اجرایی فنس کشی محور میامی_کاهک و بالعکس(محدوده تردد یوزپلنگ آسیایی) هم‌زمان با هفته دولت شروع شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (شاهرود)، امیر عمیدی مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود) در مراسم افتتاح عملیات اجرایی فنس کشی محور میامی به کاهک اعلام کرد: جهت حفاظت از گونه ارزشمند یوزپلنگ آسیایی در بازدیدی که توسط محیط زیست کشور و وزارت راه در فروردین ۱۴۰۲ انجام گرفت، باتوجه به قرار گرفتن محدوده تردد این گونه ارزشمند در مسیر تهران_مشهد و بالعکس که هرساله قریب به ۳۰ میلیون زائر از این مسیر گذر می‌کنند، با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مرحله اول بالغ بر ۵۰۰ میلیارد اعتبار جهت ایمن سازی و آشکارسازی این محدوده تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: با پیگیری استاندار و دیگر مسئولین مربوطه استان، آشکار سازی این منطقه در اولویت قرار گرفت و فاز اول با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد نیز در حال تکمیل است.

عمیدی گفت: از ۱۰ کیلومتر پروژه روشنایی در این محدوده ۶ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است و ۴ کیلومتر دیگر آن نیز در دست اقدام است که تا ۲ ماه آینده پروژه روشنایی آن تکمیل خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود) از دیگر اقدامات انجام شده به نصب ۲۰ تابلو فسفری در مسیر جهت آشکار سازی نقطه و هشدار به مسافرین و تردد کنندگان عزیز در ۲ مقطع که توسط محیط زیست معین شده است و همچنین هشدار به صورت خط نوشته و علائم افقی در کف جاده انجام شده است اشاره کرد.

وی افزود: اعمال محدودیت ۹۰ کیلومتر در ساعت و نصب ۶ دوربین کنترل سرعت توسط اداره کل راهداری استان سمنان و اعمال جریمه و کنترل میانگین سرعت از اقدامات انجام شده مثبت در این منطقه است که در مجموع این عوامل، ایمنی خوبی در این مسیر نیز انجام شده است.

عمیدی در پایان تصریح کرد: با تامین اعتبار ۵۰۰ میلیارد از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که با پیگیری این سازمان و دستور وزیر انجام شد، در فاز اول ۲۶ کیلومتر و با ابلاغ ۲۵ درصد به پیمانکار به مناسبت هفته دولت و با حضور استاندار و دیگر مسئولین استان عملیات اجرایی فنس کشی آغاز خواهد شد.

وی در پایان گفت: مجموع تعهدات وزارت راه نهایت قریب تا ۴ ماه آینده انجام خواهد گرفت.