شناسهٔ خبر: 175604 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری استان همدان خبر داد؛

افزایش ۱۳ درصدی جابه جایی زائران اربعین نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان همدان

مهندس آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از افزایش ۱۳ درصدی جابه جایی زائران اربعین حسینی نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ضمن اشاره به اینکه طرح اربعین حسینی امسال از ۱۶ مرداد ماه تا ۸ شهریور ۱۴۰۳ ادامه داشت و در این مدت افزون بر ۱۹ میلیون زائر از مبدا استان همدان به مقصد پایانه‌های مرزی مهران و خسروی اعزام شده اند بیان کرد: تعداد جابه جایی زوار اربعین حسینی از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ سیزده درصد افزایش داشته است.

آهکی تصریح کرد: در طرح اربعین حسینی امسال ۱۹ هزار و ۷۰۵ زائر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان همدان به تعداد ۱۸۵ دستگاه اتوبوس، میدل باس و سواری به مرزهای مهران و خسروی اعزام شده اند.

وی عنوان کرد: تعداد زوار جابه‌جا شده به مرز مهران ۱۶ هزار و ۱۴۸ نفر زائر در قالب ۶۰۰ سفر بوده و ۳ هزار و ۵۶۳ نفر زائر نیز در قالب ۱۴۷ سفر به مرز خسروی اعزام شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در پایان گفت: با تلاش‌های جهادی و شبانه و روزی عوامل راهداری، پلیس راه، کمیسیون ایمنی راه‌های همدان، هلال احمر، اورژانس و سایر عوامل مرتبط، حوادث جاده ای در طرح اربعین حسینی امسال کاهش چشمگیری داشته است.