شناسهٔ خبر: 175653 - سرویس هوایی

عرضه ۴۲ هزار صندلی به زائران اربعین حسینی توسط «هما»

فرزادی پور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" گفت: در اربعین سال جاری با ارائه ۴۲ هزار صندلی، جابه‌جایی بیش از ۲۶هزار زائر اربعین حسینی در مدت ۱۷ روز انجام شد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از اداره کل روابط عمومی “هما”، شمس الدین فرزادی پور، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی در نشست خبری کمیته امنیت هوایی و اعلام پایان عملیات پروازی اربعین حسینی که با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیران عامل ایرلاین‌ ها و مدیران بخش امنیتی صنعت هوانوردی کشور در سالن کنفرانس سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد از جابه‌جایی بیش از ۲۶هزار و ۲۵۲ زائر عتبات از ابتدای بازه زمانی عملیات پروازهای اربعین خبر داد.

فرزادی پور ضمن قدردانی از تمامی دست اندارکان عملیات اربعین حسینی گفت: امسال در زمینه فروش اینترنتی افزایش آمار قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشتیم و تمامی بلیت های اربعین با نرخ مصوب و نظم و انضباط خاصی ارائه شد و هواپیمایی “هما” در پروازهای اربعین دارای کمترین تاخیر بود.

وی با با بیان اینکه عملیات پروازی اربعین ۱۴۰۳ از ۲۴ مردادماه آغاز و تا ۹شهریورماه ادامه داشت، اظهار کرد: از ابتدای عملیات پروازی اربعین امسال تا پایان نهم شهریور ماه تعداد ۲۶ هزار و ۲۵۲ زائر با انجام ۶۰ پرواز رفت از ایستگاه‌های مختلف پروازی به مقصد فرودگاه نجف و ۷۲ پرواز برگشت از فرودگاه نجف به کشور توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران جابه‌جا شدند.

وی به ایستگاه‌های پروازهای اربعین اشاره کرد و گفت: در بازه زمانی مذکور انتقال زائران از ایستگاه های تهران، شهرکرد، زنجان، سمنان و بجنورد به فرودگاه نجف و بالعکس انجام شد.

همچنین در راستای تسهیل سفر زائران اربعین حسینی هواپیمایی “هما” پروازهای فوق العاده ای نیز در مسیر تهران به کرمانشاه و ایلام برقرار کرد.