شناسهٔ خبر: 17571 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیارد ریالی برای ساخت بزرگراه دیلم به بهبهان/ افتتاح ۲۹ کیلومتر بزرگراه در دهه فجر

افتتاح مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: در اجرای قطعه سه کیلومتری طرح بزرگراه دیلم به بهبهان ۳۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است، این در حالیست که به گفته وی در دهه فجر به ارزش بیش از ۱۰۵ میلیارد تومان طرح‌های راهسازی در استان بوشهر شامل بزرگراه، راه اصلی و روستایی افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر، فرزاد رستمی در آیین افتتاح قطعه سه کیلومتری بزرگراه دیلم به بهبهان با اشاره به اینکه در دهه مبارک فجر ۲۹ کیلومتر بزرگراه در استان بوشهر افتتاح می‌شود گفت: در این ایام همچنین ۶۹ کیلومتر راه اصلی در نقاط مختلف استان بوشهر افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه در افتتاح طرح‌های راهسازی یک‌هزار و ۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است گفت: در دهه فجر ۴۰ کیلومتر راه روستایی، ۳ راهدارخانه و ۴ طرح رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های استان بوشهر بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از ساخت بزرگراه دیلم به بهبهان خبرداد و گفت: در اجرای طرح بزرگراه دیلم به بهبهان ۳۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

رستمی با بیان اینکه سه کیلومتر ازاین بزرگراه زیربار ترافیک رفت بیان کرد: این بزرگراه نقش بسزایی در برقراری هرچه بهتر ایمنی راه و کاهش سوانح جاده‌ای دارد.

همچنین فرزاد رستمی از افتتاح طرح‌های راهسازی در این ایام خبرداد و افزود: در دهه مبارک فجر ۲۹ کیلومتر بزرگراه در استان بوشهر افتتاح می‌شود که بخشی عمده‌ای از این طرح در مسیر برازجان به گناوه و دیلم است.

وی از افتتاح راه اصلی در ایام الله دهه فجر خبر داد و تصریح کرد: ۶۹ کیلومتر راه اصلی در نقاط مختلف استان بوشهر افتتاح می‌شود و این در حالی است که طرح‌های بهسازی و روکش آسفالت نیز در این راهها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به افتتاح راه‌های روستایی بیان کرد: در دهه مبارک فجر ۴۰ کیلومتر راه روستایی و ۳ راهدارخانه در استان بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد.

رستمی از رفع نقاط حادثه خیز در جاده‌های استان بوشهر خبر داد و افزود: در دهه مبارک فجر از ۴ طرح رفع نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان بوشهر بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: در مجموع در ایام الله دهه فجر به ارزش بیش از ۱۰۵ میلیارد تومان طرح‌های راهسازی در استان بوشهر شامل بزرگراه، راه اصلی و روستایی افتتاح می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از آغاز اجرای طرح خروجی دوم بوشهر خبر داد و گفت: با پایان یافتن طرح مطالعاتی اجرای خروجی دوم بوشهر به طول ۲۲ کیلومتر عملیات اجرایی آن برای ساخت ۱۴ کیلومتر آن در دهه مبارک فجر آغاز می‌شود.

رستمی بیان کرد: برای اجرای طرح خروجی دوم بوشهر از ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب ۲۱ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی از اجرای طرح اتصال جاده شیف به گناوه خبر داد و افزود: این طرح به طول ۱۱ کیلومتر اجرا می‌شود و این در حالی است که عملیات ساخت جاده گناوه - گره به بی بی حکیمه به طول ۳۰ کیلومتر آغاز می‌شود.