شناسهٔ خبر: 175728 - سرویس استان‌ها

در جلسه کمیته فنی ماده پنج؛

طرح آماده‌سازی نهضت ملی مسکن شهر فاریاب بررسی و مصوب شد

جنوب کرمان جلسه ماده 5 مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان با اشاره به اهمیت موضوع مسکن برای اشتغال و توسعه در جنوب کرمان گفت: طرح آماده سازی نهضت ملی مسکن شهر فاریاب در جلسه کمیته فنی ماده پنج بررسی و مصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری راه و شهرسازی (جنوب کرمان)، ابراهیم امیری مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان اظهار کرد: با توجه به اینکه مهاجرت در جنوب استان کرمان بسیار بالاست، به جهت جلوگیری مردم از مهاجرت، اهمیت مسکن در جنوب کرمان بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: امروزه در سراسر کشور بحث تامین زیرساخت‌های یک زمین ۲ تا ۳ برابر بیشتر از اعتبار زمین هزینه برای دولت دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان عنوان کرد: در بحث نهضت ملی مسکن باید به کمک دولت آمده و تمام دستگاه‌ها به صورت متمرکز حرکت کنند.

وی با اشاره به طرح آماده سازی اراضی نهضت ملی مسکن شهر فاریاب خاطرنشان کرد: الحاق این طرح قبلاً در جلسات کارگروه زیربنایی و شورای برنامه ریزی استان مصوب شده بود و در جلسه کمیته فنی ماده پنج طرح توسط مشاور ارایه و توسط اعضا بررسی و مصوب شد.

امیری توضیح داد: مصوبات کمیته فنی به کمیسیون ماده پنج و سپس به دفتر نظارت بر طرح‌های وزارت راه و شهرسازی ارسال و نهایت پس از تایید معاونت عمرانی استانداری به مراجع ذی‌ربط ابلاغ می‌شود.

به گفته وی، در این طرح حدود ۶۰۰ قطعه زمین برای متقاضیان نهضت ملی مسکن زمین تامین می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان افزود: در این سایت، زمین‌هایی با کاربری آموزشی، فرهنگی و ورزشی جهت تامین سرانه‌ها در نظر گرفته شده است.