شناسهٔ خبر: 175744 - سرویس استان‌ها

در جلسه مشترک ستاد اجرایی خدمات سفر و کمیسیون ایمنی راه‌های استان مطرح شد؛

آمادگی ناوگان مسافری خراسان جنوبی جهت بازگشت زائران مشهد مقدس

کمیسیون ایمنی خراسان جنوبی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در جلسه مشترک ستاد اجرایی خدمات سفر و کمیسیون ایمنی راه‌های استان از آمادگی ناوگان مسافری جهت بازگشت زائران مشهد مقدس در هفته آخر ماه صفر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی), اسداله جلال زاده مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در جلسه مشترک ستاد اجرایی خدمات سفر و کمیسیون ایمنی راه‌های استان اظهار داشت: با توجه به ایام پایانی ماه صفر که مقارن با رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) است و سفر زائران مشهد مقدس از این استان (چهارشنبه ۷ شهریور ماه) آغاز شده, همچنین سه هفته آخر شهریور و پایان سفرهای تابستانی را پیش رو داریم, ناوگان مسافری با آمادگی کامل در خدمت بازگشت زائران مشهد مقدس است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از رشد ۴ درصدی تردد خودرو در استان طی هفته گذشته خبر داد و گفت: تعداد خودروهای ورودی و خروجی استان نیز نسبت به زمان مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی در ادامه با اشاره به اعزام زائران افغانستانی به مرز چذابه با ۴ دستگاه اتوبوس ایرانی اعلام کرد: ۱۶۰ دستگاه ناوگان باری استان نیز ملزومات مواکب را به عراق برده و بازگشتند.

جلال زاده تامین روزانه دو خودرو توسط فرمانداران جهت تامین ناوگان کمکی  برای گشت های نامحسوس پلیس راه را از مصوبات کمیسیون ایمنی راههای استان نام برد و افزود: راهداران,پلیس راه, هلال احمر و دیگر امدادگران جاده ای در محل های مورد نظر با  تعیین شده اتومبیلهای خود را با چراغ روشن موظف شدند.

لازم به ذکر است از ابتدای امسال تاکنون کمیته حمل و نقل و سوخت استان ۸ جلسه با ۷۲ مصوبه و کمیسیون ایمنی راهها نیز ۵ جلسه را تشکیل داده است.